جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت پناه

حوزه/ تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قم تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر کمبود بودجه، زمینه ساز اُفت کیفی برنامه های تلویزیون به خصوص در مراکز استان ها بوده است.

مهدی حجت پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با بیان این که از سال ۷۸ کار خود را با تدوین در صدا و سیما شروع کرده است، ابراز داشت: از سال ۷۸ تا سال ۸۸ به مدت ده سال در زمینه تدوین فعال بودم و بعد از آن وارد عرصه تولید شدم که در این مقطع هم تصویربرداری می کردم و هم گاه مدیریت تولید را عهده دار بودم، با این حال بیشترین تمرکزم در سال های اخیر بر تولید مستند بوده و در این زمینه حتی به کشورهای مختلف نیز سفر کرده ام.

وی افزود: حدود دو سالی است که در صدا و سیمای مرکز قم، تهیه کننده برنامه ای مستند درباره هنرمندان قم با عنوان "سرّ عشق" هستم و در این برنامه در هر قسمت یک مستند گزارشی از فعالیت یکی از هنرمندان قمی اعم از نگارگر، خطاط، کاشی کار سنتی، منبت کار و ... را پخش می کنیم

وی گفت: در دوره جدید این مستند، با یکی از اساتید رشته کتابت کار را شروع کرده ایم که ان‌شاءالله از اول فصل زمستان امسال به روی آنتن می رود.

این تهیه کننده رسانه ملی همچنین در ادامه با اشاره به این که خوشبختانه ما فضای مذهبی و پتانسیل فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان و صاحب نظران متعددی در عرصه های گوناگون داریم که نیاز ما به تولید محتوا را تأمین می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به نظر بنده، مهم ترین چیزی که به کار ما و به ویژه کیفیت برنامه های تولیدی ضربه می زند، نبود و یا کمبود بودجه است، چه آن که به خاطر این مساله چندان امکان همکاری با هنرمندان و کارشناسان قوی و مطرح را در شبکه استانی نداریم و معمولاً این افراد شاخص نیز با رقم های پایین راضی به همکاری نمی شوند.

وی افزود: الآن ساده ترین چیز برای یک برنامه تلویزیونی دکور است که بین سی تا پنجاه میلیون هزینه می خواهد و ما به خاطر این که این هزینه را کاهش دهیم، به شکلی ساده دکور را آماده می کنیم و این در حالی است که مجموعه این عوامل دست به دست هم می دهد که تا حدودی کیفیت کارها پایین بیاید و متاسفانه ما بیننده را از دست بدهیم.

حجت پناه همچنین گفت: از سوی دیگر برخی مشکلات و موانع فراروی مساله تولید باعث کندی کار و فرسایشی شدن این روند می شود که از آن جمله ضوابط دست و پاگیر اداری، همچنین بحث بیمه نیروها و عوامل و ... است که باید در این زمینه برای ارتقای کیفی کارها، تسهیل شود.

وی اضافه کرد: همچنین در برخی جاها، ضعف مدیریت ها را مشاهده می کنیم و این در حالی است که گاه فردی که تخصص رسانه ای هم ندارد، پست های بالای سازمانی را می گیرد و وجود این افراد نیز طبعاً مشکل ساز می شود، چرا که چنین مدیرانی شناخت لازم از نیازها و اقتضائات فعالیت رسانه ای آن هم در قد و قواره رسانه ملی را ندارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha