جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین واحدی، مشاور آموزشی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران

حوزه/ مشاور آموزشی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران گفت: در حال حاضر اکثر دروس مدرسه بصورت آنلاین برگزار می شود، حتی درس آیت الله شبستری.

حجت الاسلام حسین واحدی، مشاور آموزشی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تعداد طلاب مدرسه، گفت: این مدرسه از پایه اول تا پایه دهم، در سه سطح دانش پژوه می پذیرد. تعداد دانش پژوهان این مدرسه حدوداَ ۲۰۰ نفر است که مشغول به تحصیل هستند و تقریبا ۲۰۰ نفر هم از درس خارج آیت الله شبستری استفاده می کنند و جلسات درس ایشان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه راس ساعت  ۹ برگزار می شود.

مشاور آموزشی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران در ادامه با اشاره به آموزش طلاب در فضای مجازی، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا مسئولا مدرسه تصمیم به  ارائه آموزش ها در فضای مجازی گرفتند و  در حال حاضر آموزش مجازی به دو صورت آنلاین و آفلاین برگزار می شود و طلاب و اساتید از هر دو طریق مشغول تحصیل و تدریس هستند.

وی  در خصوص نحوه آموزش آفلاین در فضای مجازی توضیح داد: اساتید صوت تدریس خود را به مسئول آموزش ارائه می دهند  و صوت در سامانه مدرسه بارگذاری می شود و طلاب بعد از گوش دادن تدریس استاد باید تقریر درس را تهیه و برای نماینده کلاس ارسال کنند. اساتید هم آخر هر هفته امتحان برگزار می کنند و با طرح سؤالات تشریحی و تستی اقدام به ارزیابی تحصیلی طلاب در هر هفته می کنند. با این شیوه سعی کرده ایم ارتباط دانش پژوه و استاد و ارزیابی او توسط مدرسه صورت بگیرد و اجازه نمی دهیم مشکلات باعث تعطیلی فعالیت علمی و آموزشی مدرسه شود.

مشاور آموزشی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران ادامه داد: فضای مجازی آنلاین تقریبا می تواند کارکرد فضای حقیقی و عادی را پوشش بدهد، ولی در فضای آفلاین حلقه گمشده ای وجود دارد و آن ارتباط یک طرفه استاد با شاگردان است.

حجت الاسلام واحدی اضافه کرد: در حال حاضر اکثر دروس بصورت آنلاین برگزار می شود. حتی درس آیت الله شبستری. در واقع سعی کرده ایم تمام برنامه های حضوری را به صورت آنلاین و آفلاین برگزار کنیم. با این شیوه فشار کار بیشتر شده است، چرا که از یک طرف باید کنترل بر روی فضای آنلاین داشته باشیم که مشکلات خودش را دارد. در بحث آفلاین نیز به علت کمبود امکانات، اساتید مجبور هستند با یک گوشی وارد فضای آنلاین شوند و با گوشی دیگر صوت های تدریس را برای ما ارسال کنند.

وی در خصوص کمبود امکانات و زیر ساخت ها در این شرایط کرونایی توضیح داد: البته زیر ساخت های ما در حد عالی نیست، ولی با همین امکانات کم سعی کرده ایم بحث آموزش متوقف نشود، لذا از اساتیدی که امکانات سخت افزاری ندارند در خواست کرده ایم در مدرسه حضور پیدا کنند و از امکاناتی که در مدرسه فراهم شده، برای تدریس استفاه کنند. البته در فضای آنلاین مشکلاتی از قبیل، پایین آمدن کیفیت آموزش به علت قطعی اینترنت وجود دارد که استاد را با مشکلاتی روبرو می کند.

مشاور آموزشی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران در پایان خواستار توجه مسئولان به توسعه زیرساخت های آموزش مجازی در کشور شد.

گفتنی است، مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع چهارراه مولوی واقع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha