جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین از ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدای روحانیت حوزه علیمه قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی  ظهر امروز در نشست مسئولین امور فرهنگی اداره کل بنیاد  شهید انقلاب اسلامی استان قزوین گفت:  با توجه به کهولت سن پدران و مادران شهدا ی روحانیت استان قزوین و ضرورت ثبت خاطرات و سرگذشت شهدا، این موضوع  در اولویت برنامه‌های  سازمان بسیج طلاب و روحانیت قزوین قرار گرفت به طوری که تاکنون بخش عمده خاطرات والدین به صورت تصویری و صوتی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد: والدین شهدا گنجینه‌های ارزشمند این نظام‌اند و با از دست دادن آنها بخش عمده‌ای از تاریخ دفاع مقدس از دسترس جامعه خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مهم ترین وظیفه ما ثبت و ضبط اطلاعات این عزیزان در خصوص شهدا است تا در فرصت‌ مناسب با تولید آثار فرهنگی و هنری این حماسه بزرگ به جامعه و به نسل امروز منتقل شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین بیان کرد: پس از اتمام طرح، اسناد افتخار و ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا نسبت به نحوه‌ بهره‌برداری از این اطلاعات در قالب تولیدات فرهنگی و هنری اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفایی بیان کرد: همچنین اسناد، تصاویر و دست‌نوشته‌های مربوط به شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین با همکاری مجموعه بنیاد شهید انقلاب اسلامی قزوین جمع‌آوری  شده تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، استان قزوین ۱۰۲ شهید روحانیت را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha