جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: علم آموزی همراه با تفکر و نوآوری جایگاه والایی در دین دارد و اگر با پشتوانه های دینی به این جایگاه دست نیابیم جای گلایه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم از سه نفر از نخبگان حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: اسلام، قرآن، انبیاء، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) جلوه‌های عظمت خداوند و درخشندگی علم، حکمت، دانش، تفکر و اندیشه هستند.

وی تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه در قیاس با مجامع علمی و دانشگاهی دیگر که همگی محترم هستند، گوی سبقت را نداشته باشد و پیشرو و الگو نباشد، جای گلایه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن آیات خود را با محور علم و دانش آغاز کرده است در حالی که در جامعه آن زمان افراد باسواد به ۱۷ نفر می‌رسیدند و این مهم جایگاه والای علم و دانش را نشان می‌دهد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اسلام دینی است که به قلم و آنچه از آن می‌تراود سوگند یاد کرده است و به تفکر و تفقه تشویق کرده است و ما با همه این انگیزه‌های الهی می‌بایست شتاب و سرعت بیشتری در فتح قله‌های علمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قدر عزیزانی که در این زمینه گامی برداشته و آبروی حوزه‌های علمیه را ارتقاء داده‌اند، می‌دانیم و این مهم که می‌توانیم یافته‌های علمی را به مجامع علمی ارائه دهیم، ارزشمند است.

وی اظهار کرد: ان‌شاءالله علاوه بر اقدامات موثری که انجام می‌دهید تلاش کنید تا روح تفکر و اندیشه بیش از پیش تعمیق یابد و علم‌آموزی جایگاهی فراتر از آنچه که هست، پیدا کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: با پرورش افراد متفکر می‌توانیم به جایگاه حقیقی و والای علمی دست یابیم، همان راهی که شهید فخری‌زاده‌ها رفتند و ثمره بسیار ارزشمندی برای کشور و جهان اسلام داشت.

وی اظهار کرد: شهید فخری‌زاده علاوه بر علم آموزی، پرورش متفکران و اندیشمندان را نیز با جدیت دنبال می‌کرد و شهدای جوان عرصه هسته‌ای در دامان او پرورش یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: انتظار این است کسانی که طعم خلاقیت و نوآوری را در عرصه علمی چشیده‌اند، دست فرزندان و جوانان حوزوی را بگیرید تا حوزه‌ها بیش از پیش اهل خلاقیت و نوآوری شود.

لازم به ذکر است، در این مراسم از حجج اسلام رسول شعبانی و جواد اسماعیل لو و سرکار خانم شیرین رضایی تقدیر شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha