سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 931169
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
تصویب طرح توسعه مسجد اسمت‌ویک در انگلیس

حوزه/ با وجود برخی مخالفت‌ها و ادعاها ، شورای شهر اسمت‌ویک در منطقه منچستر-‌لیورپول، برنامه توسعه مسجد و ساخت گنبد و مناره برای این مسجد را به تصویب رساند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از expressandstar، برنامه‌های طرح توسعه مسجد شهر اسمت‌ویک، واقع در منطقه منچستر-‌لیورپول انگلستان به تصویب رسید.

انتظار می‌رود هفته آینده برنامه‌های تخریب یک ساختمان دو طبقه بزرگتر و ساخت و ساز مسجد جدید آغاز شود.  مرکز اسلامی بنگلادشی‌ها و مسجد جامع از شورای شهری خواسته اجازه تخریب مرکز عبادی فعلی را که یک ساختمان دو طبقه می‌باشد صادر کنند تا زمینه برای توسعه طرح سه مرحله‌ای مسجد جدید باز شود.

هر چند این طرح با شکایت‌هایی مواجه شده است و معترضین ادعا می‌کنند که مسجد جدید در این جاده مشکلات ترافیکی، پارکینگ و آلودگی صوتی در پی خواهد داشت.

به گفته سازندگان، مرحله نخست این طرح یک سازه دو طبقه با آجر قرمز در کنار مرکز موجود خواهد بود.

مسجد جدید ۱۴۰۰ متر مربع در دو طبقه گسترش یافته و شامل یک نمازخانه بزرگ است که در بالای آن مناره و گنبد قرار خواهد گرفت. در مرحله نهایی نیز یک ساختمان ایجاد می‌شود که دو جایگاه را به هم پیوند خواهد داد.

مسجد جدید ۹ فضای پارکینگ اضافی همراه با ۲۰ فضای کنونی خواهد داشت که با کلیسای مجاور مشترک هستند. در پاسخ به اعتراضات برخی همسایگان، اعضای شورای شهری گفتند که طرح توسعه این مسجد هیچ تاثیری بر وضعیت کلیسا نخواهد داشت و ارتفاع آن نیز قرار نیست بلندتر باشد.

در عین حال طرح مسجد قرار است از نظر ظاهر سنتی‌تر و بیشتر شبیه به یک مسجد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha