جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطین

حوزه/ وزارت خارجه فلسطین این جنایت را مشابه جنایات قبلی خواند و از دادگاه کیفری بین المللی خواست تا به سرعت تحقیقات رسمی در مورد جنایات اشغالگران اسرائیلی را آغاز کند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پی دی ان، به دنبال جنایات رژیم صهیونیستی کودک ۱۳ ساله فلسطینی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز هفتگی در اعتراض به مصادره زمین های آنها به شهادت رسید.

وزارت امور خارجه فلسطین  و مهاجران فلسطینی جنایت فجیع  شلیک  به کودک فلسطینی علی ابولایا ، ۱۳ ساله ، از روستای مغیر در شرق رام الله که توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی انجام شد ، محکوم کردند.

کودکی که  در نتیجه تیراندازی توسط نیروهای اشغالگر قدس به شهادت رسید از مشارکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز هفتگی در ورودی شرقی روستا مغیر ، در اعتراض به مصادره زمین هایشان بود  و هدف شلیک گلوله های جنگی صهیونیست ها قرار گرفت  .

این وزارتخانه در بیانیه ای تأیید کرد؛ که این جنایت شنیع در راستای  جنایات اعدام های میدانی توسط نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان علیه مردم ما ، از جمله کودکان ، زنان و افراد مسن ، یک جنایت جنگی و  علیه بشریت است.

این وزارتخانه ، دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو را کاملاً و مستقیماً مسئول این جنایت دانست ، بویژه آنکه سربازان صهیونیستی دستورات  رهبران  سیاسی خود را در فلسطین اشغالی اجرا می کنند  و این امر موجب می شود  آنها بدون هیچ توجیه و یا اینکه تهدیدی متوجهشان  باشد  ، به سمت  شهروندان فلسطینی شلیک کنند.

 این وزارتخانه در خصوص برخورد با جرایم اعدام های میدانی به  آمار و ارقامی که رنج خانواده های فلسطینی و کشتار فرزندان آنها را پنهان می کند ، هشدار داد.

این وزارتخانه تأکید کرد که جامعه جهانی باید از سکوت و بی تفاوتی نسبت به خون و رنج فلسطینی ها و ادامه بی عدالتی تاریخی علیه آنها وارد شده ، شرمنده شود. همزمان  وزارت خارجه این جنایت را مشابه جنایات قبلی خواند و از دادگاه کیفری بین المللی خواست  تا به سرعت تحقیقات رسمی در مورد جنایات اشغالگران اسرائیلی را آغاز کند و این جنایتکاران جنگی مورد بازخواست و پیگیری  قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha