یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تشکر نخست وزیر کانادا از حمایت‌های رهبران مذهبی در دوران کرونا

حوزه/ در جلسه‌ای مجازی، شخصیت‌های مسلمان کانادایی از مشارکت‌های متعدد و بی‌مانند جامعه اسلامی و جوامع مسلمان با نخست وزیر کانادا صحبت کرده و وی از این فعالیت‌ها قدردانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پنجشنبه با رهبران مذهبی ملاقات آنلاین کرده و از آن‌ها به خاطر کمک‌هایشان در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

این مجمع مجازی توسط شورای کلیساهای کانادا، مکالمه بین ادیان کانادا و فدراسیون چند مذهبی کانادا برگزار شد و بیش از ۴۳۰ رهبر مذهبی از سراسر این کشور در آن شرکت کردند.

نخست وزیر جاستین ترودو گفت: امروز، من با رهبران گروه های ایمانی از سراسر کشور دیدار کردم. آنها در مورد همه کارهایی که در طی دوران کرونا انجام داده‌اند صحبت کردند. آنها برای کمک به همسایگان خود و خدمت به جوامع خود قدم برداشته‌اند و این کار را با منابع کمتر از حد معمول انجام داده اند.

 نخست وزیر افزود: ما همچنین در مورد تعطیلات و چگونگی ادامه دادن دستورالعمل‌های بهداشت عمومی صحبت کردیم.

دکتر حمید اسلیمی یکی از شخصیت‌های مشهور مسلمان در کانادا در این جلسه، پیرامون کمک‌های جوامع اسلامی در طی یک سال گذشته صحبت کرده و گفت: حضور و صحبت در جلسه امروز با نخست وزیر بسیار لذت بخش بود. به نمایندگی از شورای امامان و بسیاری از جوامع مسلمان کانادا در مورد مشارکت جوامع ایمانی در این بیماری  با نخست وزیر بحث و گفتگو کردیم.

وی خاطرنشان کرد: من برخی از کارهای شگفت‌انگیزی را که مسلمانان کانادایی از جمله برای مبارزه با فقر و بهداشت روانی انجام داده‌اند، توضیح دادم. که از جمله آن‌ها گروه ویژه مبارزه با کرونای تاسیس شده توسط شورای ائمه کانادا و انجمن پزشکی مسلمانان کانادا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha