سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام بلادیان

حوزه/ حجت‌الاسلام بلادیان گفت: شورای اندیشه‌ورز قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان فعالیت خود را از اوایل آذر آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی بلادیان، دبیر قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تشکیل نخستین شورای اندیشه‌ورز قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اظهارداشت: رسیدگی به امور قرآنی در استان یکی از وظایف نماینده ولی‌فقیه در استان بوده و در این راستا آیین‌نامه‌ای مبنی بر تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری مسائل قرآنی در استان وجود دارد که امام جمعه‏، استاندار و مدیران کل مربوطه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره تبلیغات اسلامی‏، اداره اوقاف، آموزش‌وپرورش و وزارت علوم عضو آن هستند.

وی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ موسوی‌فرد، نماینده‌ای را برای اینکه امور قرآنی دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان را دنبال کند، تعیین کرده تا این شورا بتواند در همه عرصه‌ها وظایف خود را انجام دهد.

حجت‌الاسلام بلادیان افزود: پیگیری مطالبات قرآنی از سازمان‌ها و اداراتی که فعالیت‌های قرآنی جزو برنامه اصلی آن‌ها است‏، درخواست گزارش عملکردشان و برنامه‌ریزی و هدفمند کردن همه مجموعه‌های قرآنی در یک راستا به‌صورت منسجم از برنامه‌هایی است که دنبال خواهد شد تا استان خوزستان در مسائل قرآنی پیشرفت بسزایی داشته باشد.

دبیر قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: همچنین پیگیری استادانی که آشنایی خوبی با معارف قرآنی دارند و درخواست از آن‌ها برای تشکیل محافل قرآنی به‌خصوص با عنایت به مسائل مفاهیم و تفسیر  مورد توجه است.

وی در پایان اظهارداشت: تلاش داریم مفاهیم قرآنی به‌صورت کمی و کیفی در بین همه اقشار توسعه پیدا کرده و منجر به عمل قرآنی شود تا إن‌شاءالله رفتار و کردار همه مردم رشد و توسعه پیدا کند.

لازم به ذکر است‏، نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه هفته اول آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور جمعی از مدیران مدارس علمیه خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha