جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۵ مسجد سنگاپور با ۲۵۰ نمازگزار از جمعه بازگشایی می‌شوند

حوزه/ پنج مسجد دیگر در سنگاپور از جمعه این هفته برای اقامه نمازهای جمعه با ۲۵۰ نمازگزار بازگشایی می‌شوند. که این تعداد نمازگزار بیشترین رقمی است که سنگاپور از زمان شیوع کرونا اجازه داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، پنج مسجد محلی در سنگاپور از این هفته برای اقامه نمازهای جمعه با ۲۵۰ نمازگزار از جمعه این هفته ۱۱ دسامبر بازگشایی می‌شوند.

این پنج مسجد شامل الاصلاح ، الاستغفر و دارالغفران در شرق ، اسیافه در شمال و الخیر در غرب سنگاپور هستند. در هر مسجد، پنج جایگاه قرار خواهد داشت که در هر کدام ۵۰ نمازگزار به اقامه نماز می‌ایستند.

بیانیه صادر شده مطابق با دستورالعمل‌های فعلی وزارت فرهنگ، جامعه و جوانان است.  ماه گذشته ، دولت یک برنامه آزمایشی را آغاز کرد که در آن برای جلسات عبادی با حداکثر ۲۵۰ شرکت کننده برای سازمان‌های مذهبی که پیش از این خدمات مذهبی را به صورت ایمنی برای ۱۰۰ نفر انجام داده بودند، مجوز صادر شود.

پنج مسجد دیگر نیز مانند مساجد النور، یوسف عشاق در شمال ، آنگولیا و سلطان در جنوب و معروف در غرب - نیز بخشی از طرح اولیه بودند. اکنون آنها مجاز به داشتن ۱۵۰ نمازگزار در هر جلسه هستند.

ماساگوس ذوالکفیلی وزیر توسعه اجتماعی و خانواده  از این اقدام استقبال کرد اما به جامعه مسلمانان یادآوری کرد که مبارزه با  بیماری کرونا پایان نیافته است.

وی روز دوشنبه در فیس بوک گفت: من از جامعه می‌خواهم هنگام بازدید از مساجد ما برنامه کاربردی پیشنهادی استفاده کنند و اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شوند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha