شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شعارنویسی نفرت در خارج از مسجد کرایست چرچ

حوزه/ پلیس نیوزیلند اعلام کرد، شعارنویسی نفرت محور که اخیرا در خارج از مسجد النور در کرایست چرچ پیدا شده را نادیده نمی‌گیرد، این درحالی است که این مسجد سال گذشته شاهد حمله تروریستی خونینی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، پلیس نیوزیلند در حال  درباره شعارنویسی نفرت محور است که در خارج از مسجد النور شهر کرایست چرچ نوشته شده است.

جان پرایس، سرپرست فرمانده منطقه جان گفت پلیس در حال کار با رهبران مساجد در رابطه با پیامی است که در روز شنبه درمحوطه مسجد پیدا شده است.

پرایس اظهار داشت: پلیس این موضوع را بسیار جدی می‌گیرد ، زیرا ما همه گزارش‌های مربوط به سخنان یا رفتارهای نفرت انگیز را که باعث نگرانی جوامع ما می شود، مورد بررسی قرار می‌دهد.

امام جماعت مسجد النور ، جمال فودا ضمن صحبت در این باره به خبرنگاران گفت که آموزش هنگام جلوگیری از گفتار نفرت مهم است.

 او خواهان برنامه‌هایی در این رابطه در مدارس شد تا به جوانان پیرامون مباحث مدارای مذهبی، تحمل و تنوع جمعیتی آگاهی داده شود.

فودا گفت: نیوزیلند باید کارهای بیشتری در مورد نفرت و تبعیض انجام دهد.

گفته می‌شود به نظر می‌رسد شعارنویسی‌های نفرت‌محور توهین به زنان مسلمان بوده است. پیام های مشابه در ایالات متحده ظاهر شده است و اعتقاد بر این است که این اقدامات به گروه‌های نژادپرست راست‌افراطی مرتبط هستند تا ظاهراً باعث ایجاد آشفتگی و سردرگمی شوند.

گفتنی است مسجد النور یکی از دو مسجدی است که ۱۵ مارس سال گذشته مورد حمله تروریستی قرار گرفت. حمله ای که در آن ۵۱ نمازگزار در دو مسجد به خاک و خون کشیده شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha