پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله یزدی

حوزه/ بیت مرحوم آیت الله یزدی در نامه ای از اظهار لطف رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و حضور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و تدفین رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ متن نامه تقدیر و تشکر بیت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد یزدی از رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما،فضلا، طلاب و... به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً

(احزاب: ۲۳)

با رحلت حضرت آیت الله محمد یزدی قدس الله نفسه الزکیّه، ایامی آکنده از غم و اندوه برما گذشت. ما پدری مهربان و استادی کامل را از دست دادیم.

پیش از انقلاب سخنرانی‌های آتشینِ برآمده از اعتقاد و یقین خالص او به نهضت امام خمینی قدس سرّه؛ عشق به اسلام و انقلاب را در دل‌ها شعله‌ور می‌کرد. او برای احیای نهضت اسلامی مشقّت‌های فراوان زندان‌ها و تبعیدها را به جان خرید.

پس از انقلاب، حضور ایشان و انجام وظیفه در مسیر پیش‌برد آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از آن در سنگرهای گوناگونی مانند مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، مهدیه تهران، رسیدگی به شئون حوزه‌های علمیه و مجالس درس و بحث ادامه یافت و با نیک‌نامی به فرجام رسید. مجاهدت‌های مستمر یادشده؛ هرگز آن وجود گرامی را از ما دور نکرد و خانواده، همواره دست پرمهر او را بر سر خود احساس می کرد. معرفت و محبت شگفت او به اسلام و ذوات مقدس معصومان (علیهم السلام) و عشق به حضرت ولی‌عصر(عج) و نائبان بر حقش امام خمینی  و رهبری عظیم‌الشان انقلاب، از او شمعی فروزان از معرفت و عاطفه در میان ارحام، بستگان و ارادتمندان ساخته بود.

آن فقیه عالیقدر همه وجود خود را وقف اسلام، نظام اسلامی و پاسداری بی‌وقفه از ارزش‌های اسلامی کرد. فقیهی جامع و اثرگذار که پس از عمری مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر و فداکاری و ایثار در راه اعتلای  کلمه توحید و معارف اهل بیت (علیهم السلام) با آرامش و اطمینان به ملکوت اعلی پیوست. بر خود فرض می‌دانیم شاکر الطاف الهی و سپاس‌گزار محبت و همدردی همه عزیزانی باشیم که هر یک با ابراز لطف و محبت خود بر دل‌های دردمند ما مرهم نهادند.

بدین‌وسیله مراتب سپاس و قدردانی متواضعانه خود را به پیشگاه مقام معظم رهبری (مدّظله الوارف)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس و نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، اعضای معزز شورای نگهبان، رییس جمهور و اعضای محترم هیأت دولت، رییس و نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای مکرّم قوه قضاییه، رییس و اعضای بزرگوار مجمع تشخیص مصلحت نظام، علما و فضلای شریف حوزه و دانشگاه، شورایعالی حوزه علمیه، ائمه جمعه و نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها، نهادها و ارگان‌ها، تولیت محترم آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه حضرت معصومه (سلام الله علیها)، صدا و سیما، شخصیت‌های کشوری و لشگری، مسئولان و مدیران استان قم: استاندار، شهردار و فرماندار محترم، اقوام، دوستان، آشنایان و آحاد ملت شریف ایران اسلامی اعلام می کنیم و از کسانی که به صورت کتبی یا تلفنی و یا با حضور در مراسم تشییع و خاک‌سپاری شرکت کرده و یا با نماز و دعای خود روح بلند ایشان را میهمان کرده و فقدان آن عزیز راحل را تسلیت گفتند و موجب تسلای بازماندگان شدند، سپاسگزاری می‌کنیم.

حضور با شکوه و دور از انتظار انبوه مومنان و به خصوص طلاب و فضلای انقلابی در مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر آن پیرو شایسته و صادق امام (قدس سرّه الشریف) و یار با وفای رهبری (دام ظله العالی) به رغم اهتمام خانواده بر سرعت در مراسم تجهیز و سفارش آن مرحوم برای عدم ایجاد زحمت در این شرایط خاص، جلوه‌ای از حق‌شناسی مردم عزیز نسبت به ایشان بود. خدا را بابت همه الطاف بی کران پیدا و نهانش شاکریم. از خدای سبحان توفیق روزافزون همه مردم عزیز را در حمایت و دفاع همیشگی از نظام اسلامی و دستاوردهای آن، پیروی از رهبری عظیم الشأن انقلاب و پیوند با عالمان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) خواستاریم و برای آن عزیز سفرکرده رضوان خدا و معیت با انبیاء و اولیاء الهی و شهیدان راه حق در آخرت را مسألت می‌کنیم.

انه سمیع و مجیب الدعاء

بیت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (ره)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha