شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دو مرد مسلمان به خاطر اس‌ام‌اس عربی از پرواز آلاسکا اخراج شدند

حوزه/ دو مسافر مسلمان به خاطر اس‌ام‌اس به زبان عربی در پرواز درجه یک با شرکت هواپیمایی آلاسکا مورد ظن قرار گرفته، تحت بازجویی قرار گرفتند و از پروازشان نیز جا ماندند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kiro۷، دو مرد مسلمان از شرکت هواپیمایی آلاسکا به دلیل نقض حقوق شهروندی شکایت کردند. این دو مرد مسلمان شرکت هواپیمایی آلاسکا را متهم کردند که هنگام پرواز به دلیل ارسال پیام اس‌ام‌اسی به زبان عربی، حقوق شهروندی آنان را زیر پا گذاشته‌اند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) ، شعبه واشنگتن، این حادثه را نمونه بارز دیگری از حوادث تبعیض آمیز «پرواز مسلمانان» توصیف کرد.

ابوبکر و دوستش ، محمد ، گفتند که آنها در ۱۷ فوریه تحقیر شدند و مورد تبعیض قرار گرفتند. آنها در یک سفر کاری در هواپیمای درجه یک، آلاسکا از سیاتل به سانفرانسیسکو نشسته بودند.

محمد گفت: شرم آورترین چیز این بود که وقتی ماموران وارد هواپیما شدند، ما را وادار کردند که با چمدان‌هایمان هواپیما را ترک کنیم.

همه چیز از آنجا شروع شد که مسافر دیگری پیام‌هایی را که ابوبکر به زبان عربی برای کسی فرستاده بود مشاهده کرد و به آن‌ها مشکوک شده، حتی با وجود اینکه آنان به زبان عربی صحبت نمی‌کردند.

نماینده شورای کایر در واشنگتن اظهار داشت که این افراد به زور از هواپیما خارج شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

به علاوه متون پیام نیز ترجمه شده و مشاهده شد که هیچ تهدید امنیتی نداشته و در آن نوشته شده بود: سلام بر تو! کاپیتان!

با این وجود شرکت هواپیمایی تمام محل و حتی سرویس بهداشتی را که یکی از مسافران مسلمان از آن استفاده کرده بود بازرسی کرده و دو مسافر مسلمان پروازشان را از دست داده و  مجبور شدند بار دیگر پروازهای جداگانه‌ای به سانفرانسیسکو رزرو کنند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha