جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تنگ نای

حوزه/ آهنگ‌ساز مستند تنگ نای با اشاره به نقاط قوت این مستند گفت: امیدبخشی و مهر مادری دو محور اصلی مستند تنگ نای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، روایت جهادگران بی ادعایی که در طی ماه‌های اخیر بدون کوچک ترین چشمداشتی در عرصه‌های مختلف مقابله با کرونا به میدان آمده‌اند بسیار شیرین و جذاب است به‌خصوص این‌که این روایت در قالب فیلم و مستند به نمایش در آید.

موضوع مستند تنگنای به کارگردانی جواد یقموری از مستندسازان مطرح کشورمان به روایتی از حضور جهادگران در بیمارستان می‌پردازد.

حسین علی بیدگلی آهنگ‌ساز این اثر به‌یادماندنی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شخصاً آمار و ارقامی که در خصوص بیماری کرونا داده می‌شد را جدی نمی‌گرفتم اما بعد از دیدن این مستند اینکه این عوامل چطور وارد بیمارستان می‌شوند و می‌توانند فیلم بگیرند برای من جالب بود.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر در خصوص بازیگران مستند بود و برای من خیلی جالب بود  که چطور تا حد زیادی می‌توانستند به دوربین توجه نکنند با اینکه یک مستند بود و به‌عنوان‌مثال شخصی که مادرش درگیر بود، حالا با اعضای خانواده تماس می‌گرفت و هرکسی به‌نوعی شانه خالی می‌کرد، ولی بازهم جلوی دوربین طوری رفتار می‌کرد، انگارنه‌انگار دوربینی وجود دارد.

بیدگلی تأکید کرد: در برخی از صحنه‌ها و سکانس‌ها از روش بازی گرفتن و نبود دوربین در صحنه‌ها متعجب می‌شدم و خیلی تحسین‌برانگیز بود، با اینکه مستند بود اینکه چگونه در آن شور و هیجان به عوامل و کارکنان بیمارستان نزدیک شده و فیلم‌ها ضبط می‌شود.

وی داستان‌گونه بودن مستند را مهم برشمرد و ابراز داشت: این‌که این مستند با داستان همراه است و مدل داستان‌گونه دارد، خیلی جالب است.

آهنگ‌ساز مستند تنگنای ادامه داد: تصاویر احساسی خیلی جالبی نیز در مستند وجود دارد که بر جذابیت کار افزوده است.

وی بیان داشت: شاید می‌شد اسم این مستند را  مادر می‌گذاشتند تا تنگنای ، چون کاملاً در خصوص مادرها است و موضوع مادر در این مستند برجسته است.

بیدگلی ابراز داشت: تم اصلی موسیقی که مد نظرم بود یک جاهایی با غم همراه است و گاهی با امید و گاهی با وهم و در ملودی‌ها این سه حالت با هم ترکیب می‌شوند. من تم اصلی را بر اساس این سه حس ساختم و این ترکیب تا تیتراژ پایانی ادامه دارد.

وی در خصوص آهنگ‌سازی این مستند نیز گفت: تصمیم گرفتم این کار را با پیانو انجام بدم، چون حس می‌کنم برای انتقال این حالات در ساز پیانو خیلی بهتر می‌توانم عمل کنم و این ساز را انتخاب کردم.

بیدگلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: در فیلم می‌بینیم که خیلی‌ها مادرهایشان را به‌خاطر یک بیماری فراموش کرده‌اند و در مقابل می‌بینیم که برخی از افراد آمده‌اند و به شدت به مادرها نزدیک شده‌اند و وابسته هستند و هر کاری می‌کنند که مادر را ببینند.

 وی به جلوه‌های امیدبخش مستند اشاره کرد و تصریح کرد: در مقابل آن ناامیدی، جلوه‌هایی از امید هم وجود دارد در واقع به یک جلوه ماجرا نکاه نمی‌کند.

آهنگ‌ساز مستند تنگنای مستند تأکید کرد: با اینکه آزادی در ضبط نبوده و یک سری محدودیت‌هایی در بیمارستان وجود داشته اما بااین‌وجود سکانس‌های خوبی ضبط شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha