جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه بصیرت افزایی اخلاق فاطمی

حوزه/ کارگاه بصیرت افزایی «اخلاق فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های شهرستان تربت حیدریه، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، کارگاه بصیرت افزایی «اخلاق فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های شهرستان تربت حیدریه و بسیج دانشجویی شهید عبدالرسول مروج، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام حسین صافدل، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های شهرستان تربت حیدریه، در این نشست به تبیین سبک زندگی فاطمی و آداب و منش حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و ضمن تاکید به حیات طیبه ایشان، بر ضرورت الگوگرفتن از این مقام علمی و معنوی تاکید کرد.

وی ضمن تبیین برخی رفتارهای حضرت زهرا(س) در برخورد با مسائل پیرامونی جامعه و همچنین ولایت پذیری ایشان، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) همچون امیر مومنان(ع) در زمره نخستین شاگردان مکتب رسول الله(ص) بودند و در تاریخ به عنوان اسوه عفت و پاکدامنی در میان همه زنان عالم شناخته می شوند. 

صافدل در ادامه ضمن اشاره به برخی مصادیق ولایت پذیری در روح و منش حضرت فاطمه زهرا(س)، بیان کرد: جامعه و حکومت اسلامی باید در زمینه ایجاد و نهادینه شدن سبک زندگی فاطمی و  همچنین الگو پذیری از سیره اهل البیت(ع) همه تلاش و همت خود را به کار بندد.

ذکر مصیبت در عزای شهادت حضرت زهرا(س)، پخش کلیپ و همچنین شعرخوانی در مدح شخصیت این اسوه عفت و پاکدامنی از سوی جناب آقای جابر حجتی رزگی، مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود که در بستر فضای مجازی و با حضور ارزشمند جمع زیادی از دانشگاهیان برپا شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha