پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس نیوزیلند، واحد ویژه نظارت بر شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کرد

حوزه/ پس از حمله تروریستی ۱۵ مارس، که در نتیجه آن  ۵۱ نمازگزار مسلمان به خاک و خون کشیده شدند، یک واحد تخصصی پلیس با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، در رسانه‌های اجتماعی نیوزیلندی ها سرکشی می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newstalkzb، در پی حملات هولناک به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که منجر به کشته شدن ده‌ها نمازگزار و انتشار زنده این حمله در فیس بوک شد، پلیس  این کشور واحد ویژه‌ای به منظور نظارت بر شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده است.

پس از حمله تروریستی ۱۵ مارس ۲۰۱۹ ، که در نتیجه آن  ۵۱ نمازگزار مسلمان به خاک و خون کشیده شدند، یک واحد تخصصی پلیس با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به عنوان بخشی از توانایی‌های اطلاعاتی تقویت شده ، در فیس بوک ، تیک تاک ، اینستاگرام و سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی نیوزیلندی ها سرکشی می‌کند.

در موضوع رسانه‌های اجتماعی، در بررسی ۴۹ صفحه‌ای کمیته تحقیق حمله به مساجد، ظرفیت اسکن رباتیک هوش مصنوعی منبع باز، در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت برای «پست‌های کلیدی ایمنی عمومی» توصیه شده است  و گفته شد چنین سیستمی در مراحل آزمایشی اولیه است.

پل بوکانان ، تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیوزیلند، این اقدام را مفید دانسته و گفت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است و  پلیس در حال حاضر به این فن آوری ها از جمله هوش مصنوعی دسترسی دارد.

وی خاطرنشان کرد که آنها قصد دارند آنچه را که حداقل ۱۰ سال پیش باید آغاز می‌کردند، اکنون به کار بگیرند.

وی گفت که یک گزارش در سال ۲۰۱۴ نشان داد که پلیس استفاده از نسخه قبلی این برنامه نظارت را با استناد به «محدودیت منابع» متوقف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha