جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 935633
۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
مرحوم آیت الله مظفری

 حوزه / زندگی نامه و شرح خاطراتی از شاگردان مرحوم آیت الله محمد مظفری، اواخر امسال به چاپ می رسد.

رضا صمدیها، نویسنده کتاب گوهر ناشناخته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: بی شک  عالمان سهمی انکارناپذیر و چشمگیر در بلوغ و بقای دین و شکوفایی احکام قرآنی دارند و نه تنها با زندگی پربار خویش به حمایت از حریم سبز وحی برخاسته اند، بلکه چه بسیار با خون سرخ خود و شهادتی شیرین و دلنشین دفتر و دیوان اسلام را آراسته اند.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای علما و فرهیختگان ارزشمند و ماندگاری است که متاسفانه به خوبی معرفی و شناسانده نشده اند. مرحوم آیت الله مظفری یکی از شخصیت ها وعلمای برجسته دیار مینودری است که گمنام بوده و امروز همه وظیفه داریم که این چهره های ممتاز و برجسته را معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: بنده سالها با مرحوم آیت الله مظفری ارتباط داشتم و امسال توانستم بیش از ۲۰۰ عکس فاخر از این عالم فرزانه و همچنین خاطراتی ماندگار از شاگردان او را جمع آوری کنم که امیدواریم اواخر امسال کتاب گوهر ناشناخته منتشر شود.

یادآوری می شود، مرحوم آیت الله محمد مظفری سال ۱۳۰۴ در قزوین به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به پایان برد و در سن ۲۶ سالگی به حوزه قم هجرت کرد و در محضر آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی مرعشی نجفی و ... تلمذ کرد.

او در سال ۱۳۳۲ به نجف اشرف هجرت و از محضر مرحوم آیت الله العظمی خویی بهره ها برد و در سال ۱۳۵۲ به شهر قزوین مراجعت کرد و در این شهر توانست شاگردان برجسته ای تربیت کند

 سرانجام این فقیه بزرگوار  ۲۷ اسفند ۱۳۸۰ برابر با سوم محرم الحرام ۱۴۲۳ ق در ۷۶ سالگی چشم از جهان فرو بست و پس از تشییع با شکوه، در حرم امامزاده حسین(ع) قزوین به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha