چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خواهر قربانی حمله به مسجد نیوزیلند، از برخورد نژادپرستی در فروشگاه گفت

حوزه/ خواهر مردی که قربانی خونین ترین حمله در تاریخ نیوزیلند است، می‌گوید که به تازگی در هنگام خرید با مادرش با برخورد نژادپرستی روبرو شده و ویدئوی این تنش را ضبط کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، خواهر مردی که قربانی حملات مسجد کرایست چرچ در ۱۵ مارس بود، هنگام خرید مورد برخورد نژادپرستی قرار گرفت.

عیا العمری با مادرش جنت عزت در شعبه کشاورزان رنگیورا مشغول خرید بود که یک زوج مسن با آن‌ها رو در رو شده و وقتی می‌بینند که آن‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند، به آن‌ها خیره شده و با نژادپرستی برخورد می‌کنند.

العمری این حادثه را با دوربین تلفن همراه خود ثبت کرده و در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشت.

العمری گفت: من به آن‌ها گفتم آیا می‌خواهید حرفی به من بزنید.

ولی آن زن وانمود کرد که حرف مرا نمی‌شنود و سپس به شوهرش گفت: اشکالی ندارد ، طولی نمی کشد که آنها کشورمان را ترک می کنند.

العمری گفت: من از او پرسیدم که مشکل او چیست و او گفت اگر ما در اروپا بودیم جریمه می‌شدیم!

وی افزود: او سپس از من پرسید که آیا من در نیوزیلند به دنیا آمده ام و یا خیر؟ من همانجا تصمیم گرفتم که این مکالمه را ضبط کنم.

گفتنی است، برادر وی حسین العمری ۳۵ ساله در تاریخ ۱۵ مارس سال گذشته در مسجد النور جان خود را از دست داد.

وی افزود: اگر این اتفاق قبل از مرگ برادرم رخ می‌داد ، من احتمالاً سکوت می‌کردم، اما اکنون فرق کرده و  این نفرت باید متوقف شود زیرا عواقب آن‌ را دیده‌ایم.

العمری در ادامه افزود که رهگذران و دیگر مشتریان از او حمایت کرده و به زن گفته‌اند که رفتارش اصلا پسندیده نیست. وی از حمایت همشهریانش در این شرایط ابراز خرسندی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha