پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلیمانی

حوزه/ نام "نیروی قدس" خلاصه ای از پروژه استراتژیک فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی است و این پروژه تمام جزئیات مربوط به آماده سازی و ایجاد نیرویی که به سطح آمادگی برای آزادسازی قدس و بازپس گیری سرزمین غصب شده فلسطین برسد ، را در بر می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه اولین سالگرد شهادت شهدای فرمانده مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همراهان آنها ، دکتر راشد الراشد از معارضان ارشد بحرینی یادداشتی را با عنوان" شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی کامل و یکپارچه برای آزادی قدس و نه یک فرد که بتوان او را حذف کرد" به تحریر در آورده است.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله والصلاة والسلام علی محمد وأهل بیته الطیبین الطاهرین

 این اولین سالگرد شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی است که با آغاز سال جدید مصادف می شود، در آغاز هر سال و در طول تاریخ سایه عملیات جنایتکارانه تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، که در آن شهید بزرگوار سلیمانی به شهادت رسید در تقویم باقی خواهد ماند. قتل فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی یک اتفاق گذرا نیست که بتوان بدون توجه از آن گذشت، بلکه یک نقطه عطف بزرگ در تاریخ منطقه است، که به دلیل ارزش و وزنی که در شکل گیری تحولات منطقه دارد، باید مورد درنگ و عمیقاً مورد تأمل قرار گیرد.

اولا؛ این جنایت فجیع تمام نقابهایی را که آمریکا به عنوان حامی صلح و امنیت جهانی بر چهره داشت را کنار زد  و با این جنایت تروریستی چهره واقعی خود را به عنوان حامی دولت تروریسم رسمی در جهان، را به جهانیان نشان داد و امروزه در این باره هیچ سوالی وجود ندارد و اینکه ایالات متحده آمریکا منبع تروریسم و ​​ترور در جهان است و این واقعیتی است که تمام  دنیا به وضوح شاهد آن است.

دوم؛ این عملیات تروریستی و جنایتکارانه وحشیانه روابط دیپلماتیک در جامعه جهانی را در معرض فروپاشی کامل سیستم هنجارها و پروتکل های دیپلماتیک در روابط بین الملل قرار داد و این جنایت تروریستی جهان را به عرصه گسترده ای برای تروریسم متقابل تبدیل کرد.

سوم؛ این عملیات تروریستی اعتماد جامعه جهانی و نظم جهانی موجود را که توانایی رهبری صلح در جهان و حمایت از قوانین بین المللی در آن را داشت، را از بین برد از این رو نیاز به ایجاد نظام جدید جهانی برای توانایی حفظ صلح و قوانین بین المللی بیش از حد ضروری است.

هدف آمریکایی ها از حذف فیزیکی شهید سلیمانی چه بود؟

ایالات متحده آمریکا، جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را انجام داد. هدفشان از انتخاب او در این عملیات تروریستی  از میان فرماندهان نظامی مقاومت که آنها در تمام جبهه های نبرد علیه گروهک های تروریستی مانند داعش و ایادی آنها می جنگیدند، چه بود؟ چه رازی باعث می شود که شهید حاج قاسم سلیمانی هدف حذف فیزیکی ایالات متحده آمریکا حامی تروریسم بین المللی قرار گیرد ؟

مسلم است که عملیات حذف و جنایت ترور بی دلیل و یا با  دلایل عادی در دستور کار قرار نگرفت، اما دلایل و عواملی مهم و استراتژیکی وجود دارد که وی را هدف حذف  و ترور قرار داد که در ذیل بیان می شود:

اولا؛ زیرا او مردی بود که تمام پروژه ها و توطئه های  آنها برای کنترل و تسلط بر منطقه را شکست داد، پروژه ای که با خاورمیانه جدید آغاز و با معامله قرن که هدفش فروش فلسطین و پایان دادن کامل به آرمان فلسطین بود ادامه پیدا می کرد و پایانش پروژه بزرگ تروریستی بود، که بودجه های گزاف بیش از دویست و پنجاه میلیارد دلار را برای آن فراهم کرده بودند و آن پروژه جنایتکارانه داعش بود. او اولین فردی بود که روند نابودی این پروژه ها و دستیابی به پیروزی چشمگیر بر داعش را فرماندهی کرد، که همه کارشناسان و رهبران استراتژیک جهان آن را انتظار نداشتند.

دوم؛ از آنجا که او مردی بود که قوی ترین پایگاه مقاومت در برابر همه پروژه های سلطه، کنترل، نفوذ در جهان را تاسیس کرد  و او اولین فرمانده میدانی بود که در پروژه های مقابله سخت با داعش در خط مقدم در برابر اشغالگران  و سلطه بود. او فرماندهی بود که توانست بازوی آهنین مقاومت در منطقه را ایجاد کند و با مقابله  و رهبری پروژه مقاومت علیه توطئه های نظام سلطه و استکبار جهانی جبهه وسیعی از مقاومت در منطقه را ایجاد کرد، جبهه ای که امروز نمایانگر نیروی ضربتی است که در مقابل همه پروژه های توسعه طلبانه صهیونیستی و آمریکایی برای سلطه بر منطقه  ایستادگی می کند.

سوم؛ او مردی بود که پایه و اساس یک سیستم مقاومت پیشرفته، توانایی توسعه ذاتی و مداوم و توانایی انجام نبردها، هر چقدر سخت و دشوار باشد، همانطور که با داعش تروریستی و اذنابش مبارزه کرد را ایجاد کرد.

چهارم؛ او مردی بود که توانست پایگاه محکمی برای تفکر و فرهنگ مقاومت ایجاد کند ، که آن یکی از مهمترین چالش های پیش روی صهیونیسم و ​​استکبار جهانی است که امروز آنها در یک بخش خاص جغرافیایی با نخبگان مقاومت نمی توانند مبارزه کنند، بلکه باید با میلیون ها نفر روبرو شوند که نه تنها با اندیشه و موضع خودشان در مراسم تشییع پیکر بی سابقه تاریخی شرکت کردند، بلکه میلیون ها نفر از کسانی که به سیره و روش  او اعتقاد داشتند به خط  فرهنگ مقاومت که بخش گسترده ای از منطقه را در برگرفته، پیوستند.

پنجم؛ او مردی بود که "نیروی قدس" را رهبری می کرد و او راس اندیشه و فرهنگ رهایی از اشغال و سلطه بود.  نام "نیروی قدس" خلاصه ای از پروژه استراتژیک فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی است و این پروژه تمام جزئیات مربوط به آماده سازی و ایجاد نیرویی که به سطح آمادگی برای آزادسازی قدس و بازپس گیری سرزمین غصب شده فلسطین برسد، را در بر می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha