پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرزامحمدی

حوزه/ استاد و خطیب برجسته حوزوی تصریح کرد: حرکت جهادی حاج قاسم ها باعث رشد و تحول مطلوب در کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  میرزامحمدی، شنبه شب طی سخنانی در آیین افتتاحیه هیئت کهف الحسین(ع) و همچنین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در مسجد صاحب الزمان(عج) قم برگزار شد، تلاش و اهتمام شهید به منظور احیای امر توحید و بسترسازی برای بندگی خدا به او و کارش قداست می بخشد، اظهار داشت: جایگاه اصلی و مقام واقعی شهدا در نزد خدای متعال در روز قیامت بر همگان معلوم می شود و آن چه امروز برعهده ماست این که راه شهدا را ادامه دهیم و وصیت نامه و آثار و کتب برجای مانده از آن ها را بخوانیم و بدان ها عمل کنیم.

وی افزود: به تعبیر پیامبر اعظم(ص)، بالاتر از هر خوبی و نیکی چیزی است تا جایی که انسان در راه خدا کشته شود که بالاتر از آن دیگر، نیکی و خوبی نیست.

وی همچنین گفت: شهید در کنار انبیا و اولیای الهی دارای مقام شفاعت است و قداست شهید بر اساس اخلاص و حرکت فی سبیل الله اوست، کما این که در سوره مبارکه نساء، یکی از ملاک های افضلیت شهدا بر سایر مؤمنین، مساله جهاد است.

این خطیب  حوزوی با بیان این که سه ملاک اصلی از نظر اسلام، تقوا، علم و جهاد است، اظهار داشت: مساله علم در راه کسب رضای الهی آن چنان مهم است که فقدان علمای برجسته ای چون علامه مصباح یزدی، حقیقتاً ثُلمه و شکافی در جامعه اسلامی ایجاد می کند که چیزی نمی تواند آن را پُر کند.

وی افزود: شهدای هسته ای ما همچون احمدی روشن ها و شهریاری ها با جهاد علمی خود مایه سربلندی و افتخار برای جامعه اسلامی بودند و اینک وظیفه نسل جدید است که با خوب درس خواندن و تعهد و احساس مسئولیت در این باره، راه این شهدای عزیز را ادامه دهند.

حجت الاسلام میرزامحمدی همچنین در ادامه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: ما کار جهادی و ثبات قدم در دفاع از ولایت را از حضرت زهرا(س) یاد گرفته ایم و حقیقتاً در روزگار ما شهید سلیمانی شخصیتی بود که به معنای واقعی کلمه به سیره حضرت فاطمه(س) تأسی کرده و مجاهدانه در عرصه به خدمت مشغول بود.

وی افزود: حاج قاسم از ابتدای جنگ تحمیلی تا زمان شهادت همواره در میدان جبهه و جهاد فی سبیل الله حضور داشت و هیچ گاه به دنبال دنیا و پست و مقام دنیوی و ثروت و امکانات مالی نرفت.

این خطیب  حوزوی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی حقیقتاً شیفته خدمت به خلق در مسیر کسب رضای الهی و اطاعت از ولی فقیه بود و به عنوان یک انقلابی تمام عیار، خط قرمزش اسلام و انقلاب و ولایت فقیه بود.

وی در خاتمه بیان داشت: ما از شهید سلیمانی یاد گرفتیم که راه پیشرفت و تحول مطلوب در کشور، حرکت جهادی حاج قاسم هاست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha