دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام متین تصریح کرد: باید زوایای زندگی حاج قاسم سلیمانی و محبوبیت ایشان برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام علی متین، امروز در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و رحلت آیت الله مصباح یزدی (ره) که در مصلای امام خمینی (ره) میاندوآب برگزار شد، با بیان این که خداوند متعال غذای انسان را علم عنوان کرده است، اظهار داشت: در آیاتی که خداوند از انسان سخن به میان آورده غذای او را علم و در جایی که وی را بشر خطاب کرده لوازم آن را هم خوردن و آشامیدن بیان کرده است و در بشر دیدن، شنیدن و گفتن ملاک است و اما در انسان بصیرت و آگاهی معیار می باشد.

وی با بیان این که انسان های فاقد بصیرت در چاه های فتنه می افتند، ادامه داد: امام علی (ع) عدم داشتن بصیرت را مصیب بارتر از نداشتن چشم و بصر عنوان می کند، چرا که انسان فاقد بینایی در چاه می افتد و دنیایش را می بازد و انسان فاقد بصیرت هم دین و هم دنیایش را می بازد و غیر از خود دیگران را هم به چاه می اندازد و برای خروج از فتنه نیاز به آگاهی داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی تصریح کرد: هیچ کسی هم چون امیرالمؤمنین نتوانست با فتنه مبارزه کند چرا که خود در بین فتنه بود و آن را با تمثیل به مردم تبیین کرد و فتنه زمانی که می آید شبهات را در دل انسان می اندازد و بعد از رفتن و خوابیدن گرد و غبارش، پهنای آن معلوم می شود.

وی افزود: بسیاری از علما و اندیشمندان در فتنه ۸۸ ساکت شدند و معنای سفارش امام علی (ع) را که فرمود در فتنه ها مثل شتر دو ساله باشید، اشتباه فهمیدند و سکوت کردند در حالی که باید در فتنه ها علما ضمن تبیین آن به مردم، روشنگری می کردند.

حجت الاسلام متین اضافه کرد: در زمان فتنه رهبری به تنهایی وسط میدان بودند و علت آن این است عده ای که باید روشنگری می کردند فتنه را نشناخته بودند و خیال می کردند که این فقط یک اعتراض معمولی است و بعد از این که به عزاداری امام حسین و عاشورا توهین شد فهمیدند مسئله جدی است.

وی با بیان این که داعش برای حفاظت از اسرائیل به وجود آمده  بود، تصریح کرد: باید زوایای زندگی حاج قاسم سلیمانی و محبوبیت ایشان با مبانی دین به مردم تبیین شود که علت محبوبیت سردار سلیمانی دین داری بود و فتنه داعش که یک فتنه جهانی بود و کلینتون در خاطرات خود بیان می کند که برای ۱۱۰ کشور سفر کردم تا داعش را به جا بیاندازم و کشورهای منطقه میلیاردها هزینه کرده بودند و برخی ها تجهیزات نظامی در اختیار آن قرار داده بودند، با هوشیاری و بصیرت مکتب سردار سلیمانی خاتمه پیدا کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان غربی با بیان این که سردار سلیمانی با این که یک نظامی بود، اما با دیپلماسی قوی توانست روسیه را متقاعد کند تا به سوریه در مبارزه با داعش کمک کند، گفت: سیاست انقلاب اسلامی حمایت از محوری مقاومت و بقای دولت سوریه بود و حاج قاسم سلیمانی توانست این سیاست را در منطقه اجرا کند و ایران در جنگ تحمیلی با روحیه جهادی پیروز شد و امروز عده ای می خواهند با این تفکر مبارزه کنند.

وی در پایان بیان کرد: عده ای هفت سال با مذاکره پیش رفتند و به جایی نرسیدند، اما حاج قاسم با مکتب جهادی توانست منطقه را از دست داعش نجات دهد و امروز باید مراقب باشیم دشمن در مراکز تصمیم گیر نظام ورود نکند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha