پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کودک ۶ ساله در برونئی، به خاطر تعطیلی مسجد افسردگی گرفت

حوزه/ پسر بچه ۶ ساله مسلمان در کشور برونئی که به خاطر شیوع کرونا دیگر نمی‌توانست به مسجد برود و همراه با پدرش در نماز جماعت شرکت کند، دچار افسردگی شده بود تا اینکه یک روز خانواده و امام جماعت او را غافلگیر کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از borneobulletin، رویای شاکرین، پسربچه  ۶ ساله مسلمان که دلش می‌خواست در مسجد جامع حسن البلقیه، واقع در بندر سری بگان در کشور دارالسلام برونئی، نماز بخواند به حقیقت پیوست.

پیش از شیوع ویروس کرونا، در مارس سال گذشته، این کودک ۶ ساله با نام شاکرین هر هفته با پدرش به نماز جمعه در این مسجد می‌رفت و این پیوند زیبایی را میان پدر و پسر به وجود آورده بود، اما همه گیری جهانی باعث شد که تمامی مساجد در سرتاسر این کشور تعطیل شده و این همراهی پایان بپذیرد.

تا ژوئن ۲۰۲۰ ، مهار موفقیت آمیز ویروس کرونا موجب کاهش اقدامات بهداشتی از جمله بازگشت نماز جمعه شد. اما هنوز شاکرین نمی‌توانست پا به مسجد بگذارد زیرا براساس محدودیت‌های گذاشته شده تنها مردان بالای ۱۲ سال اجازه ورود به مسجد را داشتند. این مسئله تاثیر بدی از نظر عاطفی روی این کودک گذاشته بود و به همین جهت نیز پدر و مادر وی که روحیه ضعیف پسرش را دیده بودند با امام جماعت مسجد تماس گرفتند و از وی کمک خواستند.

پس از برنامه ریزی و آماده سازی ، سرانجام رویای کودک ۶ ساله را به حقیقت تبدیل کردند و در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ ، پسر پدر و مادر خود را برای اقامه نماز ظهر در مسجد همراهی کرد. این ملاقات همچنین با هدیه‌ای از سوی امام جماعت همراه بود که شامل قبای مخصوص پیش‌نماز امام جماعت  می‌شد.

امام جماعت پس از مشاوره با پسر جوان در مورد چگونگی حفظ ایمان و رسیدن به موفقیت تحصیلی ، ابراز امیدواری کرد که شاکرین روزی به مقام روحانیت رسیده و بتواند ۳۰ جزء قرآن را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha