جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دو نفر متهم به برنامه‌ریزی برای حمله به مسجدی در لهستان

حوزه/ دو لهستانی که برنامه‌ریزی حمله‌ای با مواد منفجره و مواد شیمیایی به مسجدی در این کشور را انجام داده بودند، توسط مقامات بازداشت شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thefirstnews، دو مرد لهستانی متهم شدند که قصد برنامه‌ریزی حمله‌ای با مواد منفجره و مواد شیمیایی به مسجدی را داشته‌اند.  

استانیسلاو زارین ، مسئول مطبوعاتی دفتر خبری وزارتخانه در مجارستان ، به خبرنگاران گفت ، ظاهراً این حمله به شکلی بوده که می‌خواستند بمب را به صورت یک شی مذهبی خاص از جامعه اسلامی قرار دهند و به یک مسجد حمله کنند.

اتهامات هر دو مظنون توسط دادستانی ملی، شمال غربی لهستان تایید شده است. و پیگیری و بازداشت آنها به دنبال تحقیق توسط آژانس امنیت داخلی و سرویس اطلاعات داخلی لهستان انجام شد.

زرین گفت: متهمین همچنین قصد داشتند از مواد سمی علیه افراد خاصی استفاده کند. هدف آنها جلوگیری از اسلامی شدن لهستان بوده است و آن‌ها نظرات راست گرایانه افراطی را ابراز داشته و یکی از آنها گفت که نیاز به نابودی برخی از گروه‌های مذهبی وجود دارد و خواستار خشونت و اقدامات جنایی در این راستا شده است.

زارین خاطرنشان کرد که یکی از متهمان بیانیه‌ای را تهیه کرده بود که تعصبات شخصی خود را به صورت اسلام هراسی ابراز کرده و خواستار آزار و اذیت تازه واردان خارج از لهستان شده است.

به گفته زارین ، به نظر می‌رسد در نوشتن این بیانیه از روش عملیاتی استفاده شده توسط آندرس بریویک ، عامل حملات ۲۰۱۱ نروژ و برنتون تارانت ، استرالیایی تبار مسئول قتل عام مسلمانان در یک مسجد نیوزیلند استفاده شده است.

گفتنی است در اواخر دسامبر نیز دادستان‌های لهستانی علیه سه نفر کیفرخواست صادر کردند که گفته می شود دو نفر آن‌ها در حال آماده سازی مواد منفجره و پخش مواد سمی در حمله بودند. سومین نفر به در اختیار داشتن غیرقانونی مواد منفجره متهم شد. در بازرسی از محل متعلق به متهم، محققان مواد منفجره ، چهار قبضه اسلحه گرم از جمله یک قبضه اسلحه ساخت خانگی و مهمات را کشف کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha