پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک اتاق فکر جدید متعلق به مسلمانان انگلیس راه اندازی شد

حوزه/ یک اتاق فکر جدید با نام موسسه «عیان» در لندن آغاز به کار کرده است که هدف آن ایجاد اتحاد میان مسلمانان، استقلال، رفاه و به وجود آوردن جامعه ای عاری از جنگ و درگیری است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk،  اتاق فکر جدید مسلمانان امروز با هدف کمک به جامعه جهانی مسلمانان، اتحاد، استقلال، رفاه، و جامعه‌ای عاری از جنگ و درگیری و داشتن توانایی حل و فصل مسائل راه اندازی شد.

موسسه عیان، مستقر در لندن ، می‌گوید که مأموریت آن تقویت تفکر در میان مسلمانان برای توسعه و تدوین ایده‌های جدید و خلاقانه و طرح‌های سیاسی برای حل مشکلات پیچیده پیش روی مسلمانان و کشورهای آن‌ها در سطح جهانی است.

این موسسه در گزارشی در تاریخ راه اندازی خود اظهار داشت که به نظر می‌رسد جهان اسلام در بحران است. و ۵۳ کشور با اکثریت مسلمان از توان اقتصادی کافی برخوردار نبوده و درگیر و مواجه دائمی با ظلم کشورهای غربی، روسیه و چین هستند.

 به گفته این اتاق فکر مسلمانان نیاز به اتاد و تلاش برای تامین ثبات و شکوفایی مردم خود دارند.  فقر ، اختلافات نژادی ، قومی و فرقه‌ای نیز بسیار رایج هستند.  

این گزارش خواستار اتحاد بیشتر جهان اسلام برای ایجاد استقلال و شکوفایی است و رویکردهایی را پیشنهاد می‌کند که ممکن است کمک کننده باشند.

جهانگیر محمد ، مدیر بنیانگذار موسسه عیان ، گفت: وحدت مسلمانان الزام فراموش شده اسلام است. عملاً ما یک امت اسلامی ، وحدت یا برادری نمی‌بینیم. از نظر اقتصادی و سیاسی بیش از یکدیگر در اخوت با جهان غیرمسلمان هستیم.

وی افزود: مسلمانان اکنون یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند (۱.۸ میلیارد نفر) و برای بقای اقتصادی ، سیاسی و نظامی با چالش‌های بی‌سابقه ای روبرو هستند. حکومت، سازماندهی و وحدت جهان اسلام طبیعتاً متفاوت از زمان حضرت محمد (ص) خواهد بود.

ثاقب ستار ، یکی دیگر از بانیان موسسه نیز گفت: ما قصد داریم یک بحث و سفر طولانی در این جاده را آغاز کنیم و از مردم دعوت می‌کنیم برای ایجاد یک جهان مسلمان واحد، فارغ از ظلم و ستم ، مستقل ، مرفه و قادر به حل مشکلات خود با ما همکاری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha