پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
توکلی

حوزه / یک کارگردان تئاتر گفت: سالها بود موضوعات دفاع مقدسی در تئاتر بسیار کم‌رنگ شده بود، اما به مدد جشنواره تئاتر مقاومت این مضامین در تئاتر دوباره احیا شد.

هوشنگ توکلی، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با  خبرگزاری حوزه، با مثبت ارزیابی کردن جشنواره تئاتر مقاومت اظهار کرد: همین که جشنواره‌ای با نام مقاومت برگزار می‌شود به خودی خود اتفاقی مثبت است، به‌ویژه که در میان تولیداتی که من آنها را مشاهده کردم آثار خوب کم نبودند، ولیکن برای رسیدن به نقطه آرمانی باید از این کارها حمایت کرد تا بیشتر شاهد تولیدات ارزشی در تئاتر باشیم.

وی افزود: تئاتر خیابانی یکی از اشکال مظلوم هنر نمایش است، اما به مدد جشنواره تئاتر مقاومت، این‌گونه از تئاتر نیز رشد محسوسی پیدا کرده است. درباره تئاتر دفاع مقدس ذکر یک نکته را ضروری می‌دانم. تا چند سال پیش این دست آثار به فراموشی سپرده شده بود، اما با امکان نمایش تولیدات دفاع مقدسی در جشنواره مقاومت، هنرمندانی که علاقه‌مند به این عرصه بودن تشویق شدند تا کارهای خود را تولید کرده و روانه صحنه کنند.

توکلی درباره مدیریت فعلی تئاتر دفاع مقدس اظهار کرد: در دوره‌های پیشین نیز از من برای حضور در این عرصه دعوت به عمل آمده بود، اما چون می‌دیدم کسانی که وارد این حوزه شده‌اند از تخصص لازم بی‌بهره هستند، سعی کردم همکاری با آنها نداشته باشم ولی در دوره مدیریت آقای حمید نیلی وضعیت فرق کرده است و تخصص حرف اول را زد، پس من هم تا حد توان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کردم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان تاکید کرد: موفقیت مدیریت فعلی تئاتر دفاع مقدس اتفاق خوبی است، بنابراین امیدوارم این جریان مثبت ادامه پیدا کند چون معمولاً اتفاقات خوب در هنر این سرزمین مقطعی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • راهب IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    خدا قوت و خسته نباشید با تشکر از خبرگزاری حوزه