شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 اتیوپی عهد کرد تا مسجد نمادین باستانی را بازسازی کند

حوزه/ مسجد نجاشی در تیگرای در درگیری مسلحانه در ماه نوامبر آسیب دید. دولت اتیوپی متعهد شد که این مسجد باستانی را در اسرع وقت مرمت کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دولت اتیوپی روز دوشنبه متعهد شد که مسجد نجاشی در تیگرای شمالی در این کشور را که در ماه نوامبر در درگیری‌های مسلحانه خسارت دید، مرمت و بازسازی کند.

این مسجد نمادین ، ​​واقع در منطقه کیلته آوالو، مقبره اصحاب پیامبر اسلام محمد (ص) را در خود جای داده است که در طی قرن هفتم به دلیل آزار و اذیت بت‌پرستان در عربستان سعودی به اتیوپی مهاجرت کردند.

مسجد النجاشی که توسط بسیاری به عنوان دومین مکان مقدس عبادی اسلامی شناخته می‌شود و توسط مسلمانان اتیوپی به عنوان «دومین مکه» نامگذاری شده است، در طی عملیات نظامی که در نوامبر سال گذشته توسط اتیوپی آغاز شد، در چندین منطقه از جمله مناره‌های آن خسارت دید.  در این عملیات دولت علیه جبهه غیرقانونی آزادی تیگرای مبارزه کرد.

معاون مدیر سازمان تحقیقات و حفاظت از میراث فرهنگی اتیوپی از شرکت پخش دولتی خواست تا یک یک تیم فنی دولتی به محل بفرستد تا میزان خسارت وارده به مسجد را ببیند و سپس کار مرمت آن را دنبال ‌کند. گفته می‌شود کلیسای امانوئل در نزدیکی آن نیز در تقابل نظامی آسیب دید.

در ۴ نوامبر سال گذشته ، اتیوپی آنچه را عملیات نظامی علیه این گروه شبه نظامی توصیف می‌کند ، آغاز کرد.

در ۲۸ نوامبر ، ابی احمد نخست وزیر اتیوپی پس از سقوط مکله ، پایتخت منطقه ، به ارتش اتیوپی ، عملیات نظامی را پایان یافته اعلام کرد . تیگرای اکنون توسط دولت موقت اداره می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha