جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسته‌های اطلاعاتی ویژه برای خانواده‌های قربانیان مساجد کرایست چرچ

حوزه/ به گفته قاضی پرونده حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ که موجب کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان شد، خانواده‌های قربانیان بسته‌های اطلاعاتی ویژه‌ای درباره نحوه مرگ عزیزان‌شان دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به  نقل از nzherald، خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند بسته‌های اطلاعاتی دریافت می‌کنند که در آن‌ها نحوه مرگ عزیزان‌شان مشخص شده است.

دبرا مارشال ، قاضی ارشد دادگستری ، گفت: خانواده های مساجد بسته‌هایی با اطلاعات خاص در مورد نحوه مرگ عزیزانشان دریافت می‌کنند.

مارشال گفت که ماه گذشته به خانواده ۵۱ قربانی کشته شده در تیراندازی ۱۵ مارس ۲۰۱۹ در مساجد النور و لینوود در مورد روند محاکمه نامه نوشته شده است.

وی گفت: هدف نامه ارائه دسترسی به هرچه بیشتر اطلاعات در مورد وقایع ۱۵ مارس ۲۰۱۹ است ، به ویژه در مورد علت و شرایط مرگ عزیزان آن‌ها.

قاضی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های بعدی آن‌ها همچنین می‌توانند برای درخواست جزئیات بیشتر به من نامه بزنند یا مواردی را که در نظرشان روند پیگیری قانونی لازم دارد یا کمیسیون تحقیقات هنوز آن‌ها را حل نکرده درخواست کنند.

دادگاه هدف خود را تعیین حقایق درباره چگونگی مرگ یک شخص و در صورت امکان ارائه توصیه‌هایی برای مقامات قضایی برای جلوگیری از مرگ‌های مشابه عنوان کرده است.

این بسته شامل یک جدول زمانی از وقایع ثبت شده توسط پلیس، عکس قربانیان هنگام ورود به مسجد برای نماز در آن روز و یک نمای شماتیک از محل مرگ هر قربانی است. همچنین گزارشی از پزشکی قانونی در مورد ماهیت جراحات مرگبار قربانیان ارائه خواهد شد.

گفته می‌شود در رابطه با مرگ‌های اتفاق افتاده در حمله به مساجد، دو مجموعه اطلاعات وجود خواهد داشته، یکی با سطح کلی و دیگری با جزئیات بیشتر که اطلاعات دقیق درباره چگونگی مرگ هر شخص خاص را مشخص می‌کرد.

در مجموع ۵۱ نمازگزار مسلمان، از جمله کودکان، در بدترین حمله تروریستی تاریخ معاصر نیوزیلند جان خود را از دست دادند.

فرد مسلح به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شده است، به این معنی که از زندان آزاد نخواهد شد و بقیه عمر خود را پشت میله های زندان می‌گذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha