جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پهپادی ارتش

حوزه/ در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

در این بخش از رزمایش، پهپاد کرار با شلیک موشک هوابه‌هوای آذرخش یک هدف هوایی با سطح مقطع راداری کم و در ارتفاع بالا را با موفقیت مورد اصابت و انهدام قرار داد.

تیراندازی پهپاد کرار با استفاده از محموله تیربار و انهدام اهداف متخاصم هوایی از دیگر اقدامات عملیاتی انجام شده در این بخش از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بود.

همچنین انهدام اهداف سطحی، استحکامات و مواضع دشمن با پهپادهای کرار مجهز به بمب‌های ۵۰۰ پوندی MK-۸۲ نیز در این مرحله از تمرین رزم پهپادی ارتش با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی، معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، با بیان اینکه پایش مداوم و مستمر مرزها با استفاده از پهپادهای رزمی آماده عملیات، بخشی دیگر از اقدامات اجرایی در قالب تمرین رزم بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کار پایش و رصد مرزهای کشور که حراست و پاسداری از آنها بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است، امروزه به صورت کاملا دقیق با استفاده از سامانه های پهپادی مجهز به انواع دوربین‌های مراقبت، شناسایی و سامانه های جمع آوری اطلاعات الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: در این مرحله از تمرین، تعدادی از پهپادهای ارتش در امتداد مرزهای زمینی، عملیات شناسایی، اهداف ثابت و متحرک را با موفقیت انجام دادند.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر است با بهره گیری از انواع پهپادهای رزمی برد بلند هرگونه تجاوز دشمن را به شدت پاسخ داده و اهداف مورد نظر را در برد ۲۰۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha