جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماینده مراکش، اتهامات جاسوسی در مساجد بلژیک را محکوم کرد

حوزه/  نماینده مراکش در بلژیک در مصاحبه با یک مجله، اتهامات وزیر بلژیکی را که گفته بود این کشور در امور مساجد جاسوسی می‌ند «بی‌اساس» و غیرقابل‌درک» خواند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از   moroccoworldnews؛ نماینده مراکش در بلژیک از وزیر این کشور خواسته از انتشار اتهامات «بی‌اساس» که می‌تواند منجر به تنش‌های بی مورد با یک متحد استراتژیک شود ، جلوگیری کند.

ون کوکینبورن وزیر بلژیی، که ادعا کرده بود مراکش به مسجد پارک در بروکسل نفوذ کرده است، مدیر مسجد و دو کارمند دیگر در این مسجد را «جاسوسان مراکش» توصیف کرده بود. در پاسخ ، محمد آمور ، سفیر مراکش در بلژیک، گفت که اتهامات علیه مراکش «بی‌اساس ، غیرقابل درک ، غیرقابل قبول و بی‌معنی» است.

آمور ، که با یک مجله بلژیکی مصاحبه می‌کرد، گفت که او از اظهارات بی‌اساس وزیر بلژیکی که مراکش را به «فعالیت‌های جاسوسی» در مساجد ، به ویژه مسجد بزرگ بروکسل متهم کرده ، متحیر شده است.

این دیپلمات مراکشی به ویژه اتهامات «تهاجم نادر نسبت به کشوری» را که موجب تقویت تعامل با بلژیک و اروپا در پروژه های بسیار استراتژی شده است ، محکوم کرد.

وی گفت: نباید همکاری مراکش را در مورد مسائل حساس درخواست کنند و خواستار مشارکت بیشتر در مدیریت آنها باشند و همزمان با اتهام ناعادلانه آن به جاسوسی و دخالت، آن را در فضای عمومی تقبیح کنند.

سفیر همچنین خاطرنشان کرد که مراکش هرگز جاه‌طلبی را برای مشارکت در مدیریت مساجد در اروپا و فراتر از آن ابراز نکرده است زیرا «این امر مربوط به آن‌ها نیست و هیچ علاقه‌ای برای انجام آن ندارد»

وی در رابطه با مدیریت دینی نیز تأکید کرد: چنین اموری فقط مربوط به مسلمانان بلژیک است.

نماینده مراکش با بیان اینکه مسجد جامع بروکسل مانند هر مسجد دیگر این کشور عبادتگاه است ، تأکید کرد که چندین مسجد وجود دارد که توسط مردم مراکشی‌تبار مدیریت و تأمین مالی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که دست مراکش را در همه جا می‌بینند ، تمام مساجدی که گفته می‌شود مطیع مراکش هستند و توسط افراد مومن تأمین و اداره می‌شوند. مراکش نه برای ساختمان‌ها و نه برای امامان حتی یک یورو نمی پردازد.

از نظر آمور ، اتهامات «بی اساس» وزیر بلژیک به دلیل ناامیدی او از حضور مراکشی‌ها ، به ویژه وابستگی آن‌ها به ارزش‌های معنوی و فرهنگی آن‌ها است.

وی در ادامه اظهار کرد: جامعه مراکشی ، مانند همه جوامع مذهبی در بلژیک ، حق دارد ارتباطات خود را با منابع معنوی خود حفظ کند ، مانند یهودیان مسیحی کاتولیک ، پروتستان ها ، آنگلیکایی ها.

آمور در پایان از وزیر بلژیکی خواست که هنگام پرداختن به چنین موضوعات بحث برانگیزی احتیاط کند که ممکن است بی‌دلیل بسیاری از مردم را ناراحت کند و حتی منجر به روابط نامناسب با یک متحد استراتژیک شود.

وی گفت: اینها موضوعات جدی هستند که شایسته برخورد مناسب و بحثی آرام و صلح آمیز در احترام متقابل و همکاری مثمر ثمر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha