جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسن حسینی

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از افتتاح دارالقرآن در مدارس علمیه استان‌ها در بهمن‌ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به اهمیت ترویج قرآن و معارف اهل‌بیت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در گام نخست اقدام به تأسیس دارالقرآن در مدارس استانی کردیم به طوری که هر استان یک دارالقرآن داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس هر استان جهت انجام مباحث قرانی استان باید دارای اتاق فکر باشد و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به دلایل تأسیس دارالقرآن‌ها گفت: احساس کردیم که برنامه‌های قرآنی مطابق با نیاز بوده و امروز نیازهای جامعه بیشتر است و باید مرکزی باشد که فرصت‌های درون استان و همچنین نیازها در بخش حفظ، قرائت و ترجمه را شناسایی کند.

وی به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی‌بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه نبود دارالقرآن در مدارش موجب شده است ضررهایی را بکنیم و رشد کافی را نداشتیم.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: قرآن از ابتدا تا انتها رشد و تعالی انسان است و قرآن جزءبه‌جزء آن تربیت و آموزش‌های زندگی است

وی تصریح کرد: در گام نخست مخاطبین کار طلاب و اساتید هستند و در ادامه همسران، فرزندان طلاب، نخبگان و در نهایت عموم مردم می‌توانند از این دارالقرآن‌ها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: دارالقرآن‌ها از پنجم بهمن‌ماه سال جاری کار خودشان را شروع خواهند کرد و آیین‌نامه‌ای اجرایی نیز برای هر یک از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هانا IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    چه کسایی در این دارالقرآن استخدام میشوند از کسانی که در رشته های قرانی ودر دانشگاه معتبر تحصیل کرده اند استفاده کنید