جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 939130
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مسافرت به شمال کشور

حوزه/ با خیزش موج سوم کرونا در استان مازندران، موج التهاب و نگرانی به راه افتاد و سلامت روان اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، با خیزش موج سوم کرونا در استان مازندران، موج التهاب و نگرانی با تاثیر غیرقابل انکار فضای مجازی به راه افتاد و سلامت روان اجتماعی را تحت تأثیر قرارداده است. آمار ابتلاء، مرگ و میر ناشی از ویروس، جهش حیرت آور انتقال و سرعت پیشرفت بیماری در جسم افراد یک طرف زمزمه کرونای انگلیسی نیز در طرف دیگر همه را برآشفته، خستگی یک ساله کادر درمان را که در کنار این موارد اضافه کنیم دغدغه ای مهم پدید خواهد آمد.

تبعاً محدودیت ها و اعمال آن شیوه عقلاست اما یک بام و دو هوا در میدان عمل تصمیم های اتخاذی را به سرابی مبدل کرده است.

چگونه است که اعلام طرح محدودیت ترافیکی می‌شود، اما بسیاری از خودروهای روان به سمت استان مازندران با خود برگ تردد به همراه دارند؟!

آیا این میزان از خسارت کفایت نمی‌کند برای عملگرایی موثر؟!

مدخل های استان در شب گذشته شاهد ترافیک سنگینی بوده اند که میزان خودروهای برگشت داده شده با میزان خودروهای واردشده قابل قیاس نیست.

نکته قابل توجه تقارن ایام فاطمیه با وضعیت موجود است، که باز هم عده ای بر طبل تعطیلی کامل مجالس عزاداری صدیقه کبری سلام الله علیها می‌کوبند و انگار فراموش کردند، قشر مذهبی و هیأتی از ابتدای شیوع این ویروس منحوس پابه پای کادر درمان و نهادهای متولی کوشیدند تا در میدان عمل قافله جهادی ها چه در تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی، کمک به بیماران کرونایی و رزمایش مومنانه مواسات عقب نماند که هیچ، بلکه پیشرو باشد. 

فراموش کردند در محرم رعایت همه جانبه شیوه نامه ها در تبعیت از دستور مقام معظم رهبری از جانب این قشربوده است. برخلاف هنجارشکنانی که هم هنجارهای اجتماعی اسلامی و هم هنجارهای های سلامت را زیر پا گذاشتند.

مگر نه اینکه مساجد و حسینیه ها با همه مضیقه های اقتصادی برای سلامت جامعه و حفظ جان مردم هرگونه تمهید مورد نیاز را مهیا کردند؟

مگر نه اینکه بعد از برگزاری مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام شیوع به حداقل رسید؟!

مگرنه اینکه در کربلاء مقدسه چه در عاشورا و چه در اربعین بیمارستان های عراق خالی از بیمار کرونایی شد؟

مگرنه اینکه رهبر معظم انقلاب دام عزه فرمودند: حوائج یک ساله کشور را در این ایام از خدا طلب می‌کنم؟

پس چرا جدال عقل و عشق را مطرح می‌کنید، در صورتی که عشق در این مرحله به بلوغ عقلی می‌رسد.

ظاهر این است که بیشتر باید نگران کرونای اعتقادی بود.

محبوس کردن قشر مذهبی در فضای مجازی هم جفای غیر قابل جبران است.

سؤال اساسی و مهم این است که آیا شیوه نامه ها تغییر کرده؟!

مگر نه اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی با رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک ایمن بهداشتی و شستشوی دست ها یا ضدعفونی مستمر میزان ابتلا به صفر می‌رسد؟!

پس چرا تعطیلی؟!

فراموش نکنیم که همان روزها که امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را در خانه حبس کردند ویروس منحوس سقیفه چنان گسترس یافت که خساراتش تا به همین الان متوجه جامعه بشری است.

متدینین  امتحان خود را پس داده اند، مراقب باشیم  که در این امتحان مردود نشویم ، چراکه قرآن حضرت زهرا سلام الله علیها را کوثر معرفی کرده، یعنی خیرکثیر، و محرومیت از این خیر کثیر جز خسران نخواهد بود.

محسن قبادیان قادی

تذکر : انتشار یادداشت به منزله انعکاس دیدگاه خبرگزاری حوزه نیست .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha