یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نقده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، عُجب و غرور را از حربه های شیطان برای به گناه کشاندن انسان عنوان کرد و گفت: نباید انسان دچار غرور شود که در آن صورت عمل اندک در نظرش بزرگ جلوه می کند و گناهانش را هم کوچک می شمارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، مرحمت رضاوندی، شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه فاطمیه نقده برگزار شد، با بیان این که خطبه فدکیه یکی از خطبه های ارزنده ‌ای است که از فاطمه زهرا سلام الله علیها به یادگار مانده است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه علت سقوط انسانها را کینه و بغض عنوان می کنند و این مسئله موجب می شود انسان حقیقت را نبیند و در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که دشمنی دشمنان با ائمه علیهم السلام به خاطر بغض و کینه بود و همین علت موجب شهادت اهل بیت(ع) شد، ادامه داد: یکی از حربه های شیطانی، فراموش کردن خداوند است و وقتی انسان خدا را فراموش کند به آسانی به ورطه گناه می افتد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، عُجب و غرور را از دیگر حربه های شیطان برای به گناه کشاندن انسان عنوان کرد و گفت: نباید انسان دچار غرور شود که در آن صورت عمل اندک  در نظرش بزرگ جلوه می کند و گناهانش را هم کوچک می شمارد و همین امر موجب شکستن قبح گناه می شود.

وی، فراموشی معاد و قیامت را از دیگر حربه های شیطان دانست و بیان کرد: اگر انسان معاد را فراموش کند، در پرتگاه های گناه می لغزد و سقوط می کند؛ به یاد مرگ و حساب و کتاب قیامت بودن، موجب دوری از گناه می شود و به عنوان مسلمان و امت پیامبر(ص) باید مراقب باشیم که اعمالمان به گناه آلوده نشود و روز قیمات شرمنده رسول خدا (ص) نشویم.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، حدیث کسا و مداحی و روضه خوانی به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha