جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی در ولایتمداری و کادرسازی، الگوی بسیار شاخصی بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی‌نژاد، طی سخنانی در مراسم رونمایی از سرود" مصباح ولایت" که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی در مؤسسه باقرالعلوم(ع) کادرسازی را آغاز کردند و بعدها در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) این کار را دنبال نمودند و به عقیده بنده بعید است که مجموعه ای در این سطح بتواند به تربیت نیرو و کادرسازی برای انقلاب اسلامی پرداخته باشد.

وی افزود: تنها حدود ۶۵ هزار نفر در اردوهای ولایت این مؤسسه آموزش دیدند که وقتی با این افراد به صحبت می پرداختیم به این نکته اشاره می کردند که ما با حضور در این دوره تازه فهمیدیم اسلام و نماز و ولایت چیست؟ ایشان تلاش شبانه‌روزی در این عرصه داشتند و ۲۰ نفر از دانش‌پژوهان موفق خود را به دانشگاه‌های اروپا فرستادند تا در رشته‌های مختلف تحصیل کنند و با فلسفه و فرهنگ و علوم انسانی و اجتماعی غرب آشنا شده و با ورود به کشور بتوانند منشأ خدمات بیشتر و بهتری باشند.

استاد سطوح عالی حوزه همچنین گفت: موسسه امام خمینی(ره) ۱۱ رشته تخصصی در حد دکتری دارد و تلفیقی میان دین و تمدن جدید در آن شکل گرفته و باعث شده شده تا متون اسلامی را با شیوه جدید علمی در راستای رفع نیازهای جامعه و نظام بازخوانی و بلکه بازآفرینی کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در تربیت نیرو خیلی دقیق و حساس بود، ابراز داشت: آیت‌الله مصباح، نیروهای زیادی برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی تربیت کردند و در پرتو این زحمات متخصصان زیادی در علوم انسانی اسلامی برای عرضه به محیط‌های علمی داریم، ضمن آن که خود ایشان هم اهل مناظره و بحث و بسیار در این امور پرتلاش بودند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که ولایتمداری ایشان زبانزد بود و به تنهایی در برابر مخالفان ولایت ایستاد، افزود: آیت‌الله مصباح یزدی ‌شخصیتی جامع و کامل داشت، جالب اینکه می‌فرمود من در سن ۱۱ سالگی به تهران می‌رفتم تا ریاضی بیاموزم با این که در میان حوزویان این مسئله چندان رواج نداشت و الحمدلله با تربیت شاگردان این علوم را هم به شاگردانشان منتقل کردند.

همچنین در این مراسم مهرشادسهیلی جوانترین جهادگر قرارگاه جهادی فرهنگی حضرت مهدی با اشاره به خاطره دیدار خود با آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان بر اهمیت تحصیل علم برای جوانان تأکید داشتند و معتقد بودند که جوان برای هرکاری نیاز دانش و علم دارد.

این جهادگر جوان بیان داشت: جوان انقلابی باید دین را فهم کند؛ کسانی را در حوزه ها می بینیم که سال هاست مشغول به تحصیل هستند و نباید با یک سال و چند سال تحصیل بسنده کرد.

وی فعالیت های گسترده قرارگاه جهادی حضرت مهدی را یادآور شد و افزود: به همت جهادگران این قرارگاه ۲۰ زندانی آزاد شدند و همچنین تعداد تعداد ۵۰ هزار وعده غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است.

گفتنی است در این مراسم صابر خراسانی و سیدمهدی تحویل‌دار به شعرخوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند و در خاتمه نیز از سرود "مصباح ولایت" که از سوی یکی از گروه‌های سرود یزد به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی سروده شده، رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha