شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صافدل وبینار

حوزه/ مسئول نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های تربت حیدریه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) آیینه تمام نمای انسانیت در طول تاریخ و معیار عفت و پاکدامنی، حلم، صبر و بردباری، متانت و شجاعت و تجلی فضائل اخلاقی و عبادی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام حسین صافدل، مسئول نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های شهرستان تربت حیدریه در برنامه سوگواره یاس نبوی که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار شد، به تبیین معارف فاطمی پرداخت و بر ضرورت تتبع در سیره و منش بانوی باعظمت دو عالم، صدیقه طاهره(س) تاکید کرد.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) آیینه تمام نمای انسانیت در طول تاریخ قلمداد می شوند، عنوان کرد: صدیقه طاهره(س)، دخت ولی خدا(ص) و ذخیره حجت الهی است که در عالم انسانیت، به عنوان نماد بارز طهارت نفس در عرصه عفت و پاکدامنی، حلم، صبر و بردباری، متانت و شجاعت و تجلی فضیلت های انسانی شناخته می شود.

مسئول نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های تربت حیدریه، فاطمه زهرا(س) را مظهر والای عصمت و عبادت در میدان عمل عنوان کرد و ادامه داد: همه دلدادگان به معارف آل الله به منش و سلوک این بانوی باعظمت اذعان داشته و حتی آنانی که حسادت و بخل نسبت به اهل البیت(ع) در تاریخ می ورزیدند نیز بر این عظمت اقرار می نمودند.

حجت الاسلام صافدل با بیان این که از زبان عایشه نقل شده است هرگاه فاطمه(س) بر پیامبر وارد می شد، ایشان از جای بر می خاستند، از او استقبال نموده و پیشانی او را می بوسیدند، بیان کرد: صدیقه طاهره(س) جگرگوشه رسول الله(ص) بود و رفتار او نشات گرفته از تربیت وحیانی پیامبر اکرم(ص) در آن مهد تربیتی است.

وی ضمن اشاره به دیگر ابعاد والای عظمت فاطمه زهرا(س) در سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) خاطر نشان کرد: رسول الله(ص) چنین می فرمایند که هر کس فاطمه را شاد کند من را شاد کرده و هرکه او را بیازاراد، من را آزرده است.

مسئول نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های تربت حیدریه با بیان این که بر اساس بیان آیت الله بهجت(ره) ما همه برای آن پا به دنیا گذاشته ایم که با نوع زندگی خود ارزش و منزلت بیابیم و این ارزش، در رفتار فاطمه زهرا(س) به عنوان آیینه تمام نمای انسانیت و الگوی والای جمال و جلال الهی متجلی بود، ابراز کرد: اهل بیت(ع) انوار الهی هستند و خداوند متعال با فضل خود، وجود این عزیزان را بر جامعه وارد کرده است.

وی با بیان این که فاطمه(س) در عرصه سلامت، پرستار مهربان و دلسوز، در حوزه تربیت، ممتاز در ارزش ها و در مقام عمل نیز پرچمدار شجاعت و عزت در میان بانوان عالم است، خاطر نشان کرد: در یک کلام فاطمه زهرا(س) افتخار خاندان اهل بیت بوده و همه باید برای درک مقام فاطمی و ترویج آموزه های فرهنگ فاطمی در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha