شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهد

حوزه/ وقتی مجاهدین عراقی و ایرانی خبر شهادت شهید دقایقی را شنیدند، بسیار شوکه شدند و احساس کردند یک برادر و یک فرمانده استثنایی میدان را از دست دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،  شهید اسماعیل دقایقی در طول دوران دفاع مقدس در  قرارگاه لشکر فجر، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) و اکثر عملیات ها حضور داشت و رشادت های زیادی از خود نشان داد. او نیز برای مدتی به قم رفت و مسئول حفاظت از شخصیت های استان قم را بر عهده داشت. پس از آن اسماعیل دقایقی بنا به ویژگی ها و توانمندی هایش به فرماندهی تیپ مجاهدین عراقی منصوب شد.

اولین اقدام اسماعیل دقایقی شرکت دادن تیپ در عملیات بزرگ بدر بود که در این عملیات منطقه «الترابه» در هور الهویزه توسط مجاهدین عراقی آزاد شد. شهید دقایقی بعد از این عملیات، گردان انصار الحسین را در سازمان سه گردان فوق الذکر ادغام کرد و این تیپ از آن روز به میمنت عملیات بدر به «تیپ ۹ بدر» نامگذاری شد.

روایت شهید المهندس از شجاعت شهید دقایقی

شهید جمال جعفر آل ابراهیم معروف به ابو مهدی المهندس فرمانده سابق  میدانی حشد الشعبی عراق درباره ویژگی های رفتاری و فرماندهی شهید دقایقی در لشکر بدر اعلام کرده بود: «یکی از ویژگی های شهید دقایقی شجاعت او بود. شجاعت فقط به حضور او در جبهه محدود نبود. یکی از نشانه های شجاعت او نحوه تعامل با برادران مجاهد عراقی و اعتماد سازی متقابل با نیروهای مجاهد بود. در حقیقت با آمدن شهید دقایقی یک نوع اعتماد متقابل بین او و سایر نیروهای مجاهدین عراقی به وجود آمد».

 ابو حسن المثنی از خادمان شهدا و رزمندگان سپاه بدر در ایام شهادت این شهید والا مقام خلاصه ای از سیره ایشان را بیان نمود.

این رزمنده سپاه بدر که جمع آوری سیره شهدای بدر را در مجموعه فرهنگی خود در عراق و ایران در دستور کار دارد ، بیان داشت: شهید ابو ابراهیم اسماعیل دقایقی در منطقه آغاجاری از توابع شهر بهبهان استان خوزستان ایران به دنیا آمد. او دارای ویژگی های برجسته فرماندهی فراوانی بود که از جمله آن می توان به قدرت و  توانایی یکپارچه نمودن عراقی ها با تمام گرایش های سیاسی آنها ، همراه با  روحیه پدر مآبانه و سعه صدر وسیع ایشان اشاره نمود.

وی ادامه داد : شهید دقایقی حتی در شدیدترین نبردها به مجاهدین دلداری می داد و آنها را در خطوط نبرد پیشرفته مورد دلجویی و تفقد قرار می داد.

المثنی گفت:  او خط مقدم را به دلخواه مجاهدین انتخاب می کرد و آنها به نوبه خود سخت ترین را انتخاب می کردند.

وی خاطر نشان کرد: قدرت حافظه و هوشیاری او بالا بود به طوری که وی در اولین باری که  نام خانوادگی یا کنیه رزمندگان را می شنید، آن  را حفظ می کرد و با مهربانی و شفقت نام آنها را صدا می زد و این مورد از دیگر ویژگی های شاخص این شهید والا مقام بود.

وی تصریح کرد: او منتخب و برگزیده عراقی ها بود، گویی او از نسل آنها متولد شده بود.وقتی مجاهدین خبر شهادت وی را شنیدند ، بسیار شوکه شدند و احساس کردند یک برادر و یک فرمانده استثنایی میدان را از دست دادند.

خادم شهدای عراقی گفت: ایشان تشییع باشکوهی شدند و در مقبره شهدا آغاجاری به خاک سپرده شد .سرافرازی و جاودانگی از آنِ شهید دقایقی و تمام شهدای ابرار اسلام باد.

سر انجام این شهید والا مقام در شرق بصره در ۲۸ دی ماه ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ به شهادت می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha