جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید ابراهیم حسینی‌اراکی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: رضایت به قضا و قدر الهی در مصائب، پیمودن مسیر الهی در عین بروز مشکلات برای رسیدن به قله کمال و توسل و دست به دامن شدن اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌تواند انسان را جزو صابرین قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی طی سخنرانی در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه نور پخش شد، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، معدن و سرچشمه همه نیکی‌ها،  خیرها و زیبایی‌ها هستند.

وی افزود: بهترین روش الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها توجه به اساس و ریشه رفتاری این بانوی بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ریشه همه زیبایی و فضایل و مناقب این بانوی بزرگوار که در عالی‌ترین سطح در وجود این بانو جمع شده است در یک کلمه خلاصه می‌شود که همان ایمان و معنویت این بانوی باکرامت است.

وی یادآور شد: نسخه و دوای درد امورات دنیوی ، ایمان و بندگی خداوند است چراکه خداوند امورات این‌گونه انسان را برعهده‌گرفته و اداره خواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: ایمان هم دارای ظاهر و هم دارای باطن است و ظاهر ایمان قبول داشتن قبر و قیامت و امامت و نبوت و.. است اما ایمان باطنی و حقیقی بسیار مهم‌تر است که حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارای ایمان باطنی و حقیقی داشتند.

وی در ادامه گفت: حقیقت ایمان جلوه‌های خاصی در زندگی انسان دارد و می‌تواند به بروز و ظهور مسائل بسیار مهمی منجر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  حسینی اراکی تأکید کرد: چشیدن طعم ایمان حقیقی منوط به داشتن اموراتی است که انسان بدون آن‌ها نمی‌تواند مسیر کمال را طی و طعم ایمان واقعی را بچشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: طبق روایت بدخلقی و بدزبانی مانعی بزرگ در راه چشیدن طعم ایمان است و انسانی که رذائل اخلاقی داشته باشد نمی‌تواند ایمان حقیقی را کسب نماید.

وی اظهار داشت: طبق روایت ایمان حقیقی یعنی صبر  استقامت و برد باری و انسان طعم ایمان حقیقی را نمی‌چشد مگر اینکه سه خصلت معرفت نسبت به دین، میانه‌روی در معیشت بدون افراط ‌و تفریط و صبر در مصائب را داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی خاطرنشان کرد: زندگی نمودن بر اساس زندگی دیگران انسان را دچار مشکل می‌کند درحالی‌که قناعت چاره راه است وگرنه انسان به سراغ اموال حرام خواهد رفت.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: انسان مؤمن اگر بخواهد نامش جزو صابرین ثبت شود و از برکات دنیوی و اخروی صبر بهره‌مند شود باید مشکلات و مصائب را پذیرش و شکایتی از درگاه الهی نداشته باشد و صبر جمیل را پیشه خود سازد.

وی افزود: رضایت به قضا و قدر الهی در مصائب، پیمودن مسیر الهی در عین بروز مشکلات برای رسیدن به قله کمال و توسل و دست به دامن شدن به اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌تواند انسان را جزو صابرین قرار بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha