جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشست

حوزه/ نشست هم‌اندیشی اعضای هیات موسس انجمن بین‌المللی عکس نور (عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان) با حضور جمعی از عکاسان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،نشست هم‌اندیشی اعضای هیات موسس انجمن بین‌المللی عکس نور (عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان) با حضور جمعی از عکاسان در قم برگزار شد.

در این جلسه دبیر هیات موسس انجمن بین‌المللی عکس نور گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ نفر برگه عضویت در این انجمن را تکمیل و برای هیات موسس این انجمن ارسال کرده‌اند. این افراد، از استان‌های گوناگون کشور هستند که  قم و تهران با ۲۴ و ۲۰ نفر بیشترین تعداد عضویت را داشته‌اند.

کمال الدین شاهرخ با اشاره به اینکه مراحل ثبت این انجمن شروع شده است، هدف از برگزاری چنین نشست‌های هم‌اندیشی را؛ تبادل نظر و استفاده از تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای عکاسان مختلف در سراسر کشور برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر گستره کاری این انجمن بین‌المللی عکس؛ عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان(ع) در نظر گرفته شده است.   

دبیر اجرایی هیات موسس انجمن بین‌المللی عکس نور نیز در این نشست با بیان اینکه از دیرباز عاشقان خاندان عصمت و طهارت، ارادت خاصی به اهل بیت(ع) و امامزادگان(ع) داشته‌اند؛ گفت: زبان تصویر به ویژه «عکس» با توجه به قدرت، توانایی و تاثیر خود در ارایه مفاهیم؛ بدون نیاز به هیچ گونه زبانِ برگردان، در میان گروه‌های سِنی مختلف و نیز با توجه به رسالت و عملکرد در مطبوعات و دیگر رسانه‌ها، در بین آثار تصویری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

داوود یاراحمدی با اشاره به آمار بالای امامزاده و بقاع متبرکه ثبت شده در کشور و نیز عتبات عالیات افزود: لازم است تا از مقوله تصویر غافل نبوده و سعی بر این مهم داشت که تمامی اتفاقات، مناسبات، زیارات و حضور و خدامی این عرصه و اماکن را جدی گرفته و در همه ابعاد و زوایا به صورت مدون و حرفه‌ای به آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستره محل دفن این بزرگان در منطقه‌های مختلف و حضور عکاسان علاقه‌مند به این بزرگان؛ امکان راه‌اندازی چنین تشکلی در منطقه ضروری است.

این عکاس، ارتقای سطح فرهنگ و دانش بصری عموم جامعه در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه با تاکید بر ایجاد زمینه مناسب برای حضور، فعالیت و همکاری‌های همه‌جانبه مردم در این زمینه را از جمله اهداف این انجمن اعلام کرد.

معرفی مراسم سالانه اربعین از طریق جشنواره سالانه عکس اربعین

وی معرفی مراسم سالانه اربعین از طریق جشنواره سالانه عکس اربعین برای آشنایی هر چه بیشتر مردم سراسر دنیا با این حرکت بزرگ جهانی، استفاده از ظرفیت عکاسان سراسر کشور و منطقه برای تکریم و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و امامزادگان(ع) و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس در این زمینه را از دیگر اهداف این انجمن برشمرد.   

همچنین رئیس انجمن عکاسان استان قم، با بیان اینکه انجمن‌های عکاسی متعددی در سطح ملی و بین‌المللی با گستره کاری متفاوت فعالیت دارند، بر لزوم افزایش گستره فعالیت انجمن بین‌المللی عکس نور تاکید کرد.

ابراهیم سلیمانی بر استفاده از تجربیات گذشته تاکید و بیان کرد: قم در این زمینه دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی است و عکاسان باتجربه‌ای به ویژه در زمینه عکاسی آیینی و مذهبی در این استان داریم.

ناصر ابراهیمی از مدرسان دانشگاه نیز، بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مرکزهای علمی در این زمینه تاکید و اضافه کرد: رشته عکاسی در سه دانشگاه و مرکز علمی استان قم فعال است.

همچنین در این هم اندیشی تعدادی از عکاسان استان قم دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در رابطه با نحوه تشکیل و گستره فعالیت‌های انجمن بین‌المللی عکس نور بیان کردند.   

گفتنی است،  ۹ نفر عضو هیات موسس انجمن بین‌المللی عکس نور هستند و این انجمن با هدف فعالیت در زمینه عکاسی در رابطه با عتبات عالیات و بقاع متبرکه امامزادگان(ع) در مرحله عضوگیری قرار دارد.

حجت الاسلام حمید احمدی، کمال الدین شاهرخ، داوود یاراحمدی، میثم قدس‌پور، ناصر افراسیابی، حسین حاجیلری، حامد نگارش، سید شهاب‌الدین واجدی و مرتضی فخری‌نژاد، اعضای هیات موسس انجمن بین‌المللی عکس نور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha