پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش بصیرتی طلاب ارومیه با حضور حجت الاسلام رهدار

حوزه/ حجت الاسلام رهدار با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی چشم امید همه مسلمانان و آزادی خواهان است، گفت: در جای جای عالم انسان هایی با انقلاب اسلامی رشد کرده و تقویت شدند و در سایه انقلاب اسلامی قدرت کسب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام احمد دهدار، امروز در همایش بصیرتی طلاب ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه ظهور انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی در جهان خصوصا جهان اسلام گذاشت و دلیل آن هم پیروی از منویات ائمه معصومین علیهم السلام بود، اظهار داشت: نفس پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیلی ها در دنیا حیات داد.

وی با اشاره به اینکه حیات با امام معنا پیدا می کند و جامعه بدون امام میت و مرده است، افزود: اکثر شیعیان ترکیه امروز پسا انقلاب اسلامی هستند و در اندونزی که پر جمعیت ترین کشور مسلمان است از قرن اول هجری در آنجا شیعه بوده است و قبل از انقلاب در این کشور یک میلیون شیعه بود و امروز تعداد جمعیت آن ها به ۵ میلیون رسیده که عمدتا مستبصر هستند و به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با تصریح بر این که انسان ها به منزله نخ تسبیح هستند و با امام به وحدت رسیده و معنا پیدا می کنند، اضافه کرد: جامعه ای که فاقد امام باشد به تفرقه مبتلا می شود و نمی تواند یک جامعه تشکیل بدهد و امام خمینی (ره) دار شیعی را به هم وصل کرد و به آن ها حیات داد.

وی اضافه کرد: مردم کشمیر پاکستان امروز شعارهای اوائل انقلاب را سر می دهند و کوچه های آن ها مزین به شهدای انقلاب اسلامی است و مدارسشان به نام شهید مطهری نام گذاری شده است و امروز صدای موج امام خمینی همه جا را گرفته است.

حجت الاسلام رهدار اظهار کرد: شیخ زکزاکی که چند سالی بیشتر با امام خمینی (ره) نبود، امروز در کشور نجریه ۲۰ میلیون نفر را شیعه کرده است.

وی با بیان اینکه معنای حیات این است که عده ای که حتی ایران را ندیده اند، از جرقه های صورت گرفته زنده شوند و به مردم زندگی بدهند، گفت: انقلاب اسلامی در عالم اسلام و اهل سنت هم تاثیر ویژه ای داشته است و جای جای دنیا اهل سنت با انقلاب اسلامی ارتباط برقرار کرده و به قدرت رسیده اند.

رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی چشم امید همه مسلمانان و آزادی خواهان است، بیان داشت: انسان هایی با انقلاب اسلامی  رشد کرده و تقویت شدند و در سایه انقلاب اسلامی قدرت کسب می‌کنند.

وی افزود: خارج از دارالاسلام هم ملت های آزاده دنیا از انقلاب اسلامی قدرت گرفته و آن را الگو قرار داده اند و در عصر حاضر رهبران غیر مسلمان که برای احقاق حقوق ملت هایشان قیام کردند از امام الگو می گیرند.

حجت الاسلام رهدار ادامه داد: امام خمینی (ره) آرایش جهانی را به هم زد و هویت نظام استکباری را که برای برده داری و استضعاف ملت ها روی کار آمده بودند را به دنیا افشا کرد.

امروز جنگ اندیشه ها علیه نظام اسلامی رونق گرفته است

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی نیز با بیان اینکه شاگردان آیت الله مصباح در مسائل مهم کشور و منطقه تاثیرگذار هستند، اظهار داشت: در روایت بیان شده است که وقتی وارد صحنه مبارزه می شوید با آگاهی و بصیرت وارد شوید و امروز جنگ اندیشه ها علیه نظام و کیان اسلامی در جهان شروع شده و خیزش ها علیه مسلمانان شدت یافته است و برای مقابله با این جنگ بصیرت و آگاهی لازم است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: در دهه هفتاد آیت الله مصباح با وجود مشغله کاری به دانشگاه ها مسافرت می کردند و به مردم بصیرت می دادند و امروز شاگردان ایشان این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha