شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس امینی

حوزه/ امام جمعه شاهرود با اشاره به فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گفت: کادر سازی نیروهای انقلاب از همین جوانان امروز صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس امینی، در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به ظرفیت‌های شاهرود در بخش‌های تبلیغی و فرهنگی، بیان کرد: علما و فقهای بسیاری در شهرستان شاهرود رشد و به جامعه عرضه شدند و این امر نشان از داشته‌های فراوان و ظرفیت‌های فرهنگی و دینی اصیل شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه شاهرود دارای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران زیادی است که سطح یک، دو و سه در آنها ارائه می‌شود و حتی درس خارج نیز به دلیل مضیقه در رفت و آمد طلبه‌ها به قم، در همین شهرستان ارائه می‌شود، گفت: از سوی دیگر چهار حوزه علمیه فقط برای خواهران در این شهرستان فعالیت دارد که در آن طلبه‌های خواهر آموزش داده می‌شوند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه شاهرود دارای ۶۵۰ طلبه جوان در شهر قم است، تاکید کرد: ۱۵۰ طلبه شاهرودی در مشهد و ۲۰۰ طلبه دیگر در همین شهرستان شاهرود مشغول به درس خواندن هستند و این نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌های خوبی برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام داریم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مساجد شهرستان شاهرود فعال هستند، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی فراوانی در شاهرود وجود دارد که ظرفیت‌های بالایی نیز دارند و از سوی دیگر در ایام کرونا و ضمن قرارگاه مردمی مبارزه با این بیماری، تقویت نیز شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین امینی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان سابقه ۴۰ ساله در شاهرود و همچنین استان دارد، گفت: یکی از برکات سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور، خانه‌های عالم روستایی و همچنین روحانیان مستقر است زیرا با این طرح توانست تبلیغ را از شهرهای بزرگ به دورافتاده‌ترین روستاهای کشور جریان دهد و خوشبختانه این موضوع منشأ برکات فراوانی شد.

وی با بیان اینکه یکی از انتظاراتی که از دست‌اندرکاران امور فرهنگی به خصوص تبلیغات اسلامی می‌رود، مقوله آموزش است، گفت: آموزش در سه محور اصلی که متأسفانه در کشورمان مهجور نیز مانده‌اند یعنی قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای امنا، امامان جماعت و خدام مسجد به صورت ویژه می‌بایست دنبال شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه می‌بایست یک نهضت تفسیری به خصوص در حوزه قرآن کریم در کشور راه اندازی شود تا شاهد برکات آن باشیم، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند به این حوزه کمک شایانی کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود افزود: جبهه فرهنگی خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام داده و ما نیز به سهم خود به این جبهه فرهنگی کمک‌هایی کرده‌ایم زیرا معتقد هستیم که کادر سازی نیروهای انقلاب از همین جوانان امروز صورت می‌گیرد.

احصا مشکلات فرهنگی و دینی استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز منطقه عملیاتی پیچیده و مبهم در مبارزه با دشمنان، فرهنگ است، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در سطح استان می‌توان برای تقویت جبهه انقلاب فرهنگی در زمینه جنگ فرهنگی از آن استفاده کرد، ائمه جمعه و علما هستند که نقطه نظرهای آنان می‌تواند با توجه به شناختی که از شرایط دارند، کارگشا باشد.

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی استان سمنان و ظرفیت‌های پرحجم استان در حوزه و دانشگاه به خصوص نهاد روحانیان در برنامه کاری اداره کل تبلیغات اسلامی خواهد بود، بیان کرد: سعی می‌شود تا مسائل فرهنگی و مذهبی جامعه ابتدا احصا و سپس تحلیل و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه راهکارهای کارگشا با توجه به گفتمان انقلاب اسلامی، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) برای رفع مشکلات فرهنگی به خصوص در ساحت دین از سوی تبلیغات اسلامی استان سمنان ارائه خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم طرح‌های خوبی را در سطح استان اجرا و از تجربیات آن برای تعمیم به دیگر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha