پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حمایت از جریان مکتبی و انقلابی یکی از مطالبات ما از مسئولان ارشد کشوری است، گفت: بضاعت‌ها اندک است اما در تلاش هستیم که از مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان‌ها اقداماتی را صورت دهیم که بتوانیم خودمان را بیش از پیش تقویت کنیم به هر صورت علی رغم تمام محدودیت‌ها امروز باید با آرایشی متفاوت در عرصه فرهنگ جنگید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، در دیدار خود با امام جمعه شاهرود به میزبانی دفتر وی در شاهرود، ضمن بیان اینکه یکی از بزرگترین فرصت‌های تبلیغات اسلامی ایام فاطمیه است، بیان کرد: مجاهدت بانوی دو عالم چنان نصاب‌ها و شاخص‌هایی از حق در درون خودش دارد که جای کتمان آن را برای کسی باقی نمی‌گذارد لذا تبلیغی که بعد از رسول الله (ص) به اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) سپرده شد شامل تبیین عملی و اقامه حق و حقیقت در واقع الگوی سازمان تبلیغات اسلامی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امور مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در استان سمنان به صورت جدی دنبال می‌شود، افزود: کار جدی در سطح ملی و به خصوص استان سمنان آغاز شده و در نخستین گام وظیفه مدیریت تبلیغات اسلامی این استان را بر عهده یک چهره ملی قرار دادیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جنگ فرهنگی امروز جنگ شدیدتری شده و هجمه فرهنگی نسبت به جوانان ما بیشتر شده است، تاکید کرد: جولانی در فضای مجازی به راه افتاده که شاید خیلی‌هایمان ندانیم چه بر سر جوانانمان آمده است لیکن مقابله با این هجمه چند لایه و پیچیده نیازمند یک عزم جدی‌تر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان اینکه باید به توان نیروهای مکتبی افزود، بیان کرد: امروز نیازمند کار مؤثر رو به جلویی هستیم که اولویت‌ها در این راه می‌بایست جدی گرفتن مسجد محوری و امامان جماعت باشد لذا معتقد هستیم که باید امروز امام جماعت را جدی گرفت و آن را تا سطح امتداد امامان جمعه در شهرها و روستاها ارتقا داد و این مقوله یک اولویت مهم است.

وی همچنین افزود: تقویت، تعمیق، ارتقای مهارت‌ها و … ضرورت‌های اجتناب ناپذیر در این راه است اما باید سعی کنیم تمام تلاش خودمان را انجام دهیم و از سوی دیگر نیازمند انسجام هستیم که این امر خوشبختانه در سطح استان سمنان به خوبی رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حمایت از جریان مکتبی و انقلابی یکی از مطالبات ما از مسئولان ارشد کشوری است، ابراز داشت: بضاعت‌ها اندک است اما در تلاش هستیم که از مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان‌ها اقداماتی را صورت دهیم که بتوانیم خودمان را بیش از پیش تقویت کنیم به هر صورت علی رغم تمام محدودیت‌ها امروز باید با آرایشی متفاوت در عرصه فرهنگ جنگید.

رصد مشکلات فرهنگی شهرستان‌ها

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه کار تبلیغی و تأمین نیازهای مادی در این زمینه، نیازمند یک پیگیری مستمر است، گفت: در سطح استان با ائمه جمعه به صورت ادواری جلساتی برگزار شده و در سال‌های اخیر تعامل خوبی نیز در راستای رصد مشکلات فرهنگی شهرستان‌های استان وجود داشته است که امیدواریم این تعامل ادامه یابد.

حجت‌الاسلام علی شکری با بیان اینکه اداره تازه تأسیس تبلیغات اسلامی شاهرود برای تفکیک ساختمان طبق دستورالعمل‌های جدید سازمان تبلیغات با موانع روبرو است، ابراز داشت: علی رغم اینکه قوانین در مجموعه سازمان تبلیغات به نحوی هستند که تصمیم‌گیری درباره ساختمان‌ها در تهران گرفته می‌شود اما بازهم مطالبه مردم شهرستان شاهرود را به گوش مسئولان ارشد این نهاد رساندیم.

بر پایه این گزارش، روز گذشته در مراسمی حجت الاسلام عباس عبدالهی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha