جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20210121125834-1.jpeg

حوزه/ کتاب «درآمدی بر مؤلفه های نظام اخلاقی قرآن» در ۴۹۶ صفحه به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «درآمدی بر مؤلفه های نظام اخلاقی قرآن» اثر حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی رامندی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی به همت این پژوهشکده منتشر شد.

در معرفی این کتاب آماده است: تأمل در آموزه های قرآنی به منظور پاسخگویی به پرسش ها و شبهات پیرامون اخلاق و بسترسازی برای تدوین نظام اخلاقی قرآن بنیان از نمونه های ژرف اندیشی در مطالعات دینی، فریضه الهی (توبه: ۱۲۲) و جهاد در راه خدا است(عنکبوت: ۶۹).

پژوهش پیش رو، مبتنی بر این فرضیه است که تنها با اتکا به قرآن و مبانی و معیارهای وحیانی، امکان تدوین نظام اخلاقی برتر و کارآمد وجود دارد.

می توان در پرتو آموزه های قرآنی، مبانی، اهداف، اصول و روش تربیت اخلاقی را استخراج کرد و از رهگذر نظام اخلاقی قرآن، فرایند تربیت و تکامل اخلاقی و پیش نیازهای نظری حیات اخلاقی را فراهم آورد.

در این پژوهش، بازشناسی مؤلفه های اساسی نظام اخلاقی قرآن مد توجه قرار گرفته است.

این اثر در ۴۹۶ صفحه و شمارگان ۴۰۰ نسخه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha