سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مهدی ارتقایی

حوزه/ مدیر موسسه فرهنگی سراج از عضویت عضویت ۴۵۰ گروه تبلیغی در تشکل فراگیر تبلیغ گروهی خبر داد.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی، مدیر موسسه فرهنگی سراج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به تشکیل «تشکل فراگیر تبلیغ گروهی» حدود ده سال قبل در شهر قم، اظهار داشت: در دوره اول این تشکل که به منظور توسعه، تقویت، آسیب زدایی، هویت بخشی و الگوسازی تبلیغ گروهی برای افزایش نفوذ و تاثیر تبلیغ اسلامی تشکیل شد، ۷۵ گروه از سراسر کشور اعلام موجودیت کردند.

وی با بیان اینکه با رای این ۷۵ گروه شورای مرکزی تشکل انتخاب شد، گفت: در دوره دوم نیز با تجدید نظر در اساسنامه، آیت الله اعرافی، حجج اسلام والمسلمین پناهیان، مهدی طائب و جوشقانیان به عنوان اعضای شورای هیئت نظارت تشکل انتخاب شدند.

عضو شورای مرکزی تشکل فراگیر  تبلیغ با اشاره به اینکه مدت زمان هر دوره تشکل، سه سال است، مطرح کرد: هفته گذشته انتخابات دوره چهارم با مشارکت ۷۰ درصدی از بین ۲۱۵ نفری که حق رای داشتند برگزار شد و در این دوره نیز همانند دوره گذشته مجموعه سراج به نمایندگی از همدان، در ترکیب شورا با رای گروه‌های تبلیغی حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دوره چهارم انتخابات، با بیشترین مشارکت نسبت به دوره‌های گذشته روبرو بودیم، ابراز داشت: بحمدالله رشد خوبی را در گروه‌های تبلیغی شاهد هستیم. گروه‌های تبلیغی به دنبال دریافت کمک‌های مالی از تشکل نیستند، بلکه گفتمان، طرح و ایده‌های برتر مورد نظر گروه‌های تبلیغی قرار گرفته و در این سمت حرکت می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان به تبیین دستاوردهای دوره سوم تشکل فراگیر تبلیغ گروهی پرداخت و اظهار کرد: تثبیت و اعتلای تشکل، ایجاد تعامل بالا بین اعضا و همچنین دستگاه‌های دیگر در راستای اهداف تشکل و تملیک دفتر را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای دوره سوم تشکل دانست.

وی از انسجام مثبت در بین گروه‌های تبلیغی در راستای رسیدن به اهداف موجود خبر داد و گفت: از آن جهت دوره سوم تشکل را باید دوره تثبیت و اعتلای تشکل بنامیم که در این دوره ضمن عضویت ۴۵۰ گروه تبلیغی در این مجموعه، نوع نگاه‌ها نیز به این تشکل بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های قبل شده است و با دیدی فراتر به آن و اهداف نگاه می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به حمایت‌های آیت الله اعرافی از این تشکل، خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی تشکل، طراحی و زمینه سازی برای رشد مدیران، گروه‌های تبلیغی و مبلغان شاخص و ایجاد یک وحدت گفتمانی در بین این گروه‌ها است.

وی با تاکید بر جامعیت تشکل در بین گروه‌های تبلیغی، عنوان کرد: هر فرد یا گروهی که امروز در عرصه فرهنگی حرفی برای گفتن دارد و به نحوی تصمیم ساز است، تشکل را به عنوان مرجع گروه‌های تبلیغی می‌شناسد و آن را قبول دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha