سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ سازی حفظ محیط زیست، گفت: خانواده ها، آموزش و پرورش و رسانه ملی با ایفای نقش موثر کودکان و نوجوانان را با اهمیت محیط زیست آشنا سازند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از تبریز،حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت ضوابط بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: تقوای خاص و تقوای عام از وجوه تقوا است که انسان را به خدا نزدیک و باعث می شود مومنان از شبهات و گرفتاری در امان بمانند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: متقین نفس خود را از رذایل اخلاقی حفظ می کنند، در ترک گناهان استمرار دارند، از فکر و اندیشه گناه خودداری می کنند، در کارهای خیر و خداپسندانه استقامت و مداومت دارند و از خداوند برای حفظ نفس و دوری از گناه استعانت می طلبند.

وی در ادامه با  اشاره به مناسبت های تقویمی و روز هوای پاک، گفت: بحران ها و چالش های محیط زیست که نه تنها کشور ما بلکه دنیا را تحت تاثیر قرار داده، در سایه عدم مسئولیت پذیری ساکنان زمین بوجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ سازی حفظ محیط زیست، ادامه داد: خانواده ها، آموزش و پرورش و رسانه ملی با ایفای نقش موثر کودکان و نوجوانان را با اهمیت محیط زیست آشنا سازند.

خطیب نماز جمعه تبریز آلودگی هوای تبریز و استفاده نیروگاه حرارتی این شهر از سوخت مازوت را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی چند هفته گذشته چالش جدی مشکلات زیست محیطی، قطعی برق و کمبود گاز که به گفته مسئولان موضوعی سراسری است، شهروندان تبریزی را در مضیقه قرار داد که توجه به رفع آن ضروری است.

وی، موضوع تامین نفت اصناف و کسبه بازار تبریز را هم یادآور شد و گفت: بنا بر دستور میراث فرهنگی و گردشگری، امکان لوله کشی گاز شهری برای تامین گرمایش بازار تبریز ممکن نیست، از این رو باید نفت مورد نیاز مغازه های بازار  و مشکلات پیرامونی آن باید حل شود.

امام جمعه تبریز در ادامه به روز گمرک اشاره کرد و افزود: گمرک نقش اساسی در اقتصاد کشور، مناسبات تجاری و شتاب دهی به رشد اقتصادی کشور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به تحریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آستان قدس رضوی، گفت: دشمن با عصبانیت از کارهای ارزشمند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تولید محصولات سلامت محور و آزمایش واکسن کرونا دست به چنین اقدامی زده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد : فعالیت های موفقیت آمیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ساخت واکسن کرونا که توسط دانشمندان جوان ایرانی و با همکاری وزارت بهداشت انجام می گیرد، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و تحریم دشمنان خللی در تدوام آن ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha