چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دفاعيه

حوزه/ دانش آموخته مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر از پایان نامه خود با عنوان: «چگونگی تاثیرگذاری آموزه های قرآنی و روایی بر رضامندی از مقدرات الهی» دفاع کرد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم شکوفه آقابابایی، دانش آموخته مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر ازپایان نامه خود با عنوان: «چگونگی تاثیر گذاری آموزه های قرآنی وروایی بر رضامندی از مقدرات الهی» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رضایی  در مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان دفاع کرد .

آقابابایی در دفاع از پایان نامه خود گفت:  این پژوهش به موضوعی اخلاقی که رضایت از مقدرات الهی است، پرداخته و به شیوه پژوهش های بنیادی و به شکل تخصصی و نگارش علمی در صدد پاسخ گویی به این سوال هست که آموزه های دینی چگونه مخاطبین خود را، نسبت به پیش آمد های زندگی خود راضی نگه می دارد.  

وی به تبیین مفهوم دو واژه رضا و تقدیر الهی در اصطلاح قرآنی و اخلاقی پرداخت و افزود: نحوه تاثیر گذاری آموزه های دینی در این تحقیق در قالب چهار فصل بعد از مباحث مقدماتی و مفهوم شناسی مطرح گردیده که نحوه تاثیر گذاری آموزه های دینی در رضایت از مقدرات در دوساحت علمی و کاربردی و به دو شکل تاثیر گذاری در ایجاد رضایت از مقدرات و تاثیرگذاری در رفع موانع مقدرات بررسی شده است و از این رو فصول تحقیق به ترتیب تاثیر گذاری علمی و ایجابی در رضامندی، تاثیر گذاری علمی و سلبی در رضامندی و تاثیر گذاری کاربردی و  ایجابی آموزه ها در رضامندی ،تاثیر گذاری کاربردی و سلبی آموزه هادر رضامندی می باشد .

آقابابایی گفت: در افق همه تعالیم و دستورات دین رضایت از مقدرات الهی قرار دارد و گویا در متن تمام تعالیم اسلامی از جمله عقاید، احکام، اخلاق می توان رضایت از مقدرات و ایمان به احسن بودن نظام الهی را تحت تدبیر حکیمانه الهی جستجو نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha