جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درخواست عجیب کارگر پیک با سخاوتمندی مدیر مسلمان روبرو شد

حوزه/ یک کارگر پیک نوشته‌ای را به صاحب مغازه کبابی حلال در انگلیس داده و از او خواسته بود سخاوتمندانه برای او و دیگر کارگران نوشیدنی رایگان بدهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی  میل، صاحب مغازه کبابی حلال در انگلستان، با سخاوتمندی، درخواست کارگر تحویل اوبر ایتس را برآورده کرد.

یک مشتری تشنه اوبر ایتس با دادن نوشته‌ای به صاحب فروشگاه کباب محلی از وی خواسته بود برایش نوشیدنی رایگان اضافه بگذارد.

در یادداشتی که در سفارش ثبت شده بود، مشتری درخواست کرده بود آیا فروشگاه می‌تواند یک نوشیدنی اضافی به صورت رایگان اضافه کند؟

در این درخواست عجیب آمده بود: اگر ممکن است ، لطفاً یک نوشیدنی برای من و برادرانم اضافه کنید، خیلی ممنون (من پول کافی برای خرید نوشیدنی ندارم) اگر نمی‌توانید هم مشکلی ندارد.

یک کارگر در فروشگاه کباب گفت که خیلی مایل است به مشتری کمک کند ، اما ابتدا باید از مدیر مسلمان خود اجازه بگیرد. وی درخواست را با مدیر خود در میان گذاشت و با تعجب کارگر، مدیر فروشگاه حلال با درخواست موافقت کرد و دو قوطی اضافی نوشابه به سفارش اضافه کرد.

کارگر فروشگاه کباب پاسخ داد: من عمدتا تحت تأثیر او (مدیر) قرار گرفتم که بهانه‌ای برای رد درخواست نتراشید.

وی گفت: این روزها اعتماد کردن به آدم‌ها خیلی سخت شده است و این سخاوتمندی بی چون و چرای مدیر ما مرا خیلی تحت تاثیر قرارداد.

گفتنی است در فرهنگ غرب، روال عادی زندگی مردم بر لطف و اطعام نیست و معمولا افراد طبق چارچوب‌های خاص و از پیش تعیین شده با یکدیگر تعامل می‌کنند.

حتی تعارف به مهمان کردن آنطور که در فرهنگ اسلامی و ایرانی وجود دارد در غرب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha