پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با تاکید بر اینکه مردم به مجلس شورای اسلامی کنونی امید بسته‌اند، گفت: دولت‌ها هر مقدار ضعیف باشند، اگر مجلس قوی باشد قطعاً می‌تواند دولت‌ را به حرکت وادار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در دیدار نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه اظهار داشت: دولت‌ها هر مقدار ضعیف باشند، اگر مجلس قوی باشد، قطعاً می‌تواند آن را به حرکت وادار کند.

وی  به مشکلات خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر در استان خوزستان باوجود منابع غنی و قوی، شاهد مشکلات هستیم به خاطر ناکارآمدی برخی مدیران است، اما اگر مدیران توانمند روی کار باشند و بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب شوند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید نسبت به دولت آینده چشمان خود را باز کند، بیان کرد: در سال‌های متمادی شاهد به‌کارگیری افراد غیرمتخصص در برخی جایگاه‌ها هستیم، لذا مجلس باید نظارت دقیق‌تری بر این مسئله داشته و دولت‌ها را بر این مسئله ملزم‌ کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور معمولاً باروی کار آمدن هر جریان، در تلاش برای استفاده تنها از جریان خودی هستند، ادامه داد: مجلس باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشد. همچنین مجلس باید درزمینهٔ انتخاب وزیران به‌عنوان کابینه دولت‌ها دقت لازم را مبذول نماید.

وی با اشاره به اینکه مردم به مجلس شورای اسلامی کنونی امید بسته‌اند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا شاهد تشکیل دولت جوان، انقلابی، حزب الهی، شایسته و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب باشیم.

امام‌جمعه اهواز در خصوص جایگاه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس باید در برنامه‌ریزی به‌ویژه در خصوص بودجه دقت بسیاری داشته باشد تا مردم تغییر و تحول اساسی را مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد بر ضرورت تسریع در امور مربوط به مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: با این اقدام بارقه امید در مردم ایجاد خواهد شد، چراکه مردم با مشکلات بسیاری به‌ویژه در سطح خوزستان مواجه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به مسئله "آب و فاضلاب" به‌عنوان معضل اساسی مردم استان اشاره و گفت: نمایندگان استان خوزستان در حال پیگیری این مسئله هستند که نیاز است با سرعت بیشتری از سوی مجلس دنبال شود.

وی بابیان این‌که استان خوزستان درزمینهٔ اشتغال به‌شدت با مشکل مواجه است، افزود: برای اشتغال باید برنامه‌ریزی شود. همچنین فرهنگ مردم مبنی بر اشتغال همه در دستگاه‌های دولتی نیز باید تغییر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در پایان به الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینهٔ اشتغال و بکارگیری برخی از این الگوها در کشور جهت کاهش میزان بیکاری اشاره و عنوان کرد: باید به متقاضیان اشتغال طرح‌های اشتغالزایی‌ ارائه داد و از آن‌ها نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha