چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شبکه های اجتماعی خبرگزاری حوزه

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر رسانه گفت: متاسفانه یکی از عواملی که باعث آسیب و ضربه به دوام زندگی خانوادگی شده، خودنمایی در شبکه های اجتماعی و به تبع آن قیاس زندگی خود با دیگران است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی در سال های اخیر گرچه فرصت هایی نیز برای انسان ها به همراه داشته اند، اما توأم با آسیب ها و تهدیدهای نیز بوده اند که نباید آن ها از نظر دور داشت.

وی افزود: بر اساس پژوهشی که اخیراً و مبتنی بر چندین نظرسنجی انجام شده، یکی از عوامل دوری اعضای یک خانواده از همدیگر، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بوده به طوری که این مساله چه در میان زن و شوهر و چه میان والدین و فرزندان، مشهود و قابل توجه گزارش شده است.

این کارشناس رسانه با اشاره به این که اکثر مخاطبان و به تعبیری کاربران فضای مجازی، مشتاق هستند که لحظات خاص و متفاوت زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگر افراد به خصوص اقوام و دوستانشان به اشتراک بگذارند، گفت: این مسأله شاید از نگاه خیلی ها ساده و چیز پیش پا اُفتاده ای در دنیای کنونی به شمار رود، اما واقعیت این است که همین موضوع باعث می شود که افراد تحت تأثیر محتواها و عکس ها و مطالب گذاشته شده در فضای مجازی، دست به قیاس خود با زندگی دیگران بزنند و لذا این قضیه باعث افزایش سطح توقعات می شود.

وی بیان داشت: افزایش توقعات در این زمینه ها متاسفانه در خیلی از موارد باعث نارضایتی در زندگی های خانوادگی شده به طوری که حتی تشدید این وضعیت باعث بروز اتفاقات ناگواری همچون طلاق عاطفی و یا طلاق واقعی شده است.

حجت الاسلام موسوی حسب همچنین در خاتمه گفت: از سوی دیگر بر اساس برخی پژوهش ها، میان افسردگی و رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی رابطه مستقیمی وجود دارد، به طوری که این مساله در میان نوجوانان و جوانان، حادتر از دیگر اقشار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha