جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی دادآفرین

حوزه/مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان علیه السلام یزد گفت: معلم و والدین باید بیان خود را در فضای خانه و کلاس حکیمانه کنند تا خودبه‌خود بچه‌ها تربیت شوند و برخورد حکیمانه یعنی اینکه رفتار انسان هم مانند بیان و کلامش حکیمانه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، عصر امروز در نشست مجازی «آموزش فرایند محور» با حضور اولیا و مربیان دانش آموزان یکی از ویژگی‌های مهم حضرت صدیقه طاهره (س) را داشتن حکمت عنوان کرد و گفت: چیزی که مربیان در مدارس آموزش می‌دهند و آن چیزی که دانش‌آموزان فرامی‌گیرند، علم و آگاهی است، نه حکمت.

وی تصریح کرد: «حکیم» حرف و رفتارش پشتوانه عقلی و منطقی باید داشته باشد و یکی از ضرورت های مهم برای حکیم بودن، داشتن احساسات ناب است تا فرد بتواند طی یک فرآیند، علم و آگاهی خود را به حکمت تبدیل کند.

مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان علیه السلام یزد با بیان اینکه با خشونت و زور نمی‌توان فرزندان را تربیت و به کار تشویق کرد، افزود: وقتی خانواده‌ای حکیم شد می‌تواند خودبه‌خود در رفتار و تربیت بچه‌ها اثر بگذارد.

حجت الاسلام دادآفرین خاطر نشان کرد: فردی که از احساسات تهی باشد نمی‌تواند با خشونت روی دیگران و به خصوص دانش‌آموزان تأثیر مثبت داشته باشد؛ بلکه مؤثر بودن در گرو داشتن رفتار نرم و لطیف است.

 کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه اگر واقعیت تعلیمات دینی و قرآنی را به بچه آموزش دهیم به سمت حکمت ترغیب می‌شود، ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند تولید علم و دانش نیاز به یک فرآیند و تبدیل شدن دارد، منظور همان تبدیل علم و آگاهی به حکمت است.

حجت الاسلام دادآفرین ابراز کرد: معلم و والدین باید بیان خود را در فضای خانه و کلاس حکیمانه کنند تا خودبه‌خود بچه‌ها تربیت شوند و برخورد حکیمانه یعنی اینکه رفتار انسان هم مانند بیان و کلامش حکیمانه شود.

وی افزود: به همین دلیل است که می‌گویند هیچ‌گاه فرزندان ما آن طوری که ما «می‌خواهیم» نمی‌شوند، آن طوری که ما «هستیم» می‌شوند و دو شاخصه مهم حکمت، قدرت تشخیص و ارائه راه‌حل است.

مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان علیه السلام یزد خاطر نشان کرد: باید ابتدا مشکل دانش‌آموز را شناسایی و سپس یک راهکار مناسب ارائه دهیم و همیشه نمی‌توان با برگزاری برنامه فرهنگی و همایش مشکلات را حل کرد و نباید بچه‌ها را مجبور به آموزش، بلکه باید آنان را شیفته و تشنه آموزش کرد.

حجت الاسلام دادآفرین تصریح کرد: بهترین راهکار برای تبدیل علم و آگاهی به حکمت، افزایش و تعمیق حب به اهل‌بیت (ع) و دیگری هم استقامت و دوری از ترس و ناامیدی است چراکه انسان شجاع همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از هیچ‌چیز و هیچ‌کسی غیر از خدا نمی‌ترسید، استقامت داشت و با تکیه بر خداوند و داشتن حب اهل‌بیت (ع) به عالی‌ترین مقام رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha