پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ یکصد و نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم شب گذشته به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگزار و در این نشست برای گرامیداشت دهه فجر برنامه‌ریزی شد و همچنین شناسایی و رفع مشکلات فرهنگی در محلات آپارتمانی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکصد و نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم شب گذشته به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها و با حضور بهرام سرمست استاندار قم و مدیران کل ادارات و مسئولان فرهنگی استان قم در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در سطح کشور به صورت خودرویی و موتوری خبر داد و گفت: همواره تلاش ما برای تشویق مردم نسبت به حضور در حماسه ۲۲ بهمن است ولی امسال این سیاست تغییر کرده است و حماسه ۲۲ بهمن به صورت متفاوت باید گرامی داشته شود همانطور که ما نمونه کوچکی از این حماسه را در روز قدس امسال دیدیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی بوده است, اظهار کرد: نمایندگان وزارت بهداشت در جلسات کارشناسی شیوه برگزاری مراسم‌های روز ۲۲ بهمن حضور داشتند و نظرات خود را مطرح کردند.

لطفی ادامه داد: برخی نظرات مبنی بر حماسه آفرینی مجازی و گرامی داشت این روز در فضای مجازی بود ولی نظر ما این است که این روز باید یک تجلی عملی داشته باشد تا در جهان منعکس شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به پیشنهادات مختلفی که برای شیوه برگزاری مراسم‌های روز ۲۲ بهمن مطرح شد، تصریح کرد: پیشنهادهای مختلفی مطرح شد اما در نهایت راهپیمایی خودرویی و موتوری مورد تصویب قرار گرفت هر چند امسال مسیر راهپیمایی در برخی استان‌ها تغییر می‌کند.

همچنین در این نشست حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از نحوه عملکرد این مجموعه در درمان ناباروری و برنامه ریزی این مرکز برای سال آینده گزارشی را ارائه کرد.

وی با ارائه یک نظر سنجی که از ۲۱۰۰ نفر از ساکنین آپارتمان‌های استان قم در خصوص رفع مشکلات فرهنگی در محلات آپارتمانی استان انجام‌شده، این موضوع رامورد بررسی قرار داد.

در ادامه نشست خانم صدیق مدیرکل امور بانوان استانداری قم نیز در آستانه ولادت سراسر نور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن از برنامه‌ریزی برای تکریم زنان شایسته استان و معرفی زنان تراز انقلاب اسلامی در قالب برگزاری ۴ همایش با عنوان برای مادر خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha