جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام افشار

معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری گفت: قزوین شهدای ممتازی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده که نمونه بارز آنها شهیدان بابایی، رجایی و حسین لشگری گواه این مدعا است که این استان با ۲ هزار و ۵۰۰ شهید از افتخارات این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید احمدی، ظهر امروز در دیدار مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین و جمعی از خیرین شهر اقبالیه با اشاره به نقش‌آفرینی مردم استان قزوین در عرصه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران، گفت: نقش مردم همیشه بصیر و ولایتمدار این استان در صحنه‌های مختلف شکل‌گیری انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: استان قزوین شهدای ممتازی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده که نمونه بارز آنها شهیدان بابایی، رجایی و حسین لشگری گواه این مدعا است که این استان با ۲ هزار و ۵۰۰ شهید از افتخارات این کشور محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین که یکی از نشانه های مومن است، جدا از برکاتی که در زمینه دینی فراهم می آورد، همایش سیاسی نیز محسوب می شود، چرا که اجتماعی با این عظمت حول مبحثی دینی در دنیا نظیر ندارد.

حجت الاسلام احمدی ضمن قدردانی از فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه کمیته فرهنگی ستاد اربعین  استان در موضوع اربعین خوش درخشیده و پیشگام بوده و توانسته تولیدات فاخر و ارزشمندی در عرصه های مختلف، به ویژه محرومیت زدایی ارائه دهد.

معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: در مجموعه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین طی این سالها در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، کربلای معلی، نجف و سوریه فیلم های مستند و عکسهای ماندگاری تولید و ضبط شده که جای تقدیر دارد.

وی اظهارکرد: متاسفانه امسال به دلیل شرایط حساس بیماری کرونا توفیق پیاده روی اربعین حسینی میسر نشد که امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس منحوس بتوانیم فعالیت های اربعین را به خوبی داشته باشیم.  

حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین ضمن تشکر از حمایت های حجت الاسلام احمدی و بعثه مقام معظم رهبری، بیان کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان با محوریت راهبردی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین، مدیریت حوزه علمیه و ستاد بازسازی عتبات، فعالیت های تبلیغی و رسانه ای خوبی داشته است.

وی ادامه داد: با همکاری جمعی از خیرین شهر اقبالیه و شورای کشاورزی شهر توانسته ایم به کشور سوریه اعزام و در آنجا بسته های معیشتی و توزیع طبخ غذا بین آوارگان این کشور داشته باشیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین اظهار کرد: یکی از اقدامات ماندگار کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، در اربعین امسال حضور در زندان مرکزی و در جمع مددجویان بود که خوشبختانه تعدادی از زندانیان بدهکار جرائم مالی با همکاری خیّرین شهر اقبالیه  آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha