پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرلشکر محسن رضایی

حوزه/دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به همه پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: امروز از آن روزهایی است که به فریاد مردم و انقلاب برسیم. بچه پاسدارهای دیروز انقلاب به میدان بیایند. اقتصاد روی زمین است و معیشت مردم دچار مشکل است.

به گزارش خبرگزاری <<حوزه>> سرلشکر محسن رضایی، ظهر امروز در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در کنگره شهدای شهر یاسوج، با اشاره به نامه حضرت امام(ره) مدتی پس از قطعنامه خطاب به پاسداران گفت: سپاه پاسداران به یک نهاد پرآوازه تبدیل شده و امروزه کمتر کسی در دنیا است که از سپاه خبری نشنیده باشد. نه تنها در جهان اسلام، حتی در آمریکا و آلمان همه می‌دانند در جمهوری اسلامی ایران نهادی به‌نام سپاه وجود دارد. بعد از شهادت شهید سلیمانی غربی هایی که سپاه را نمی‌شناختند، امروز می‌شناسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروزه سپاه پاسداران را نه به واسطه موشک‌های نقطه‌زن، بلکه به واسطه عظمتی که این نهاد ایجاد کرده می‌شناسند، افزود: این سپاه عظیم را چه کسانی غیر از شما پیشکسوتان ایجاد کردند. سپاه بر روی شانه‌ها و بازوهای شما به آسمان عروج پیدا کرد و اگر شما نبودید این عظمت به وجود نمی‌آمد.هر موفقیتی که سپاه به دست می‌آورد سهمی از آن متعلق به شما است.

وی با اشاره به اینکه سپاه به اولین و آخرین سنگر انقلاب تبدیل شده گفت: سنگر اول به این دلیل که سپاه بسیاری از خطرات را در همان آغاز در نطفه خفه می‌کند و سنگر آخر به این جهت که اگر خطری از همه دیوارهای نظام عبور کرد به سپاه که رسید دفع خواهد شد.

ما برای حقوق و دستمزد به سپاه نیامدیم

سردار رضایی ادامه داد: عظمت سپاه متعلق به شما پیشکسوتان جنگ است، اما می‌خواهم بپرسم آیا ما پاسداران انقلاب که بازنشسته شده‌ایم باید دست روی دست بگذاریم؟. این حرف غلط و نامرتبطی است، ما برای حقوق و دستمزد به سپاه نیامدیم همه ما و شما برای شهادت و شهید شدن آمده بودیم، اگر توفیق شهادت پیدا نکردیم به این معنا نیست که منتظر شهادت، جهاد و خدمت نیستیم.

بازنشستگی در بین ما معنایی ندارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در جمع پیشکسوتان جنگ تحمیلی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بازنشستگی در بین ما معنایی ندارد. ما فرزند انقلاب و سپاه پاسداران هستیم. چرا روز میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار نام‌گذاری شد خواستیم با این نام‌گذاری بگویم ما حسینی زندگی می‌کنیم و با وجود اینکه امام حسین حکومتی در دست نداشت، اما تا آخرین لحظه‌های عمرشان جهادی زندگی کردند و به شهادت رسیدند و زن و مرد در دشت کربلا از اسلام دفاع کردند.

وی خطاب به همه پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: امروز از آن روزهایی است که به فریاد مردم و انقلاب برسیم. بچه پاسدارهای دیروز انقلاب به میدان بیایند. اقتصاد روی زمین است و معیشت مردم دچار مشکل است.

سرلشکر رضایی ادامه داد: اسرائیل در امارات، بحرین و قفقاز نیرو پیاده کرده و پایگاه می‌سازد، در چنین شرایطی پیشکسوتان سپاه و انقلاب نباید احساس بازنشستگی کرده و خیال کنند کاری از دست آنها بر نمی‌آید، رایحه شهادت برادران شهیدتان هنوز در کنار شما است.

ماه‌ها و سال‌های حساسی پیش‌رو داریم

وی با اشاره به نامه حضرت امام خطاب به پاسداران گفت: امام در نامه‌ای خطاب به من و شما توصیه کردند که در تمام صحنه‌های انقلاب و سپاه باید آماده باشید. ماه‌ها و سال‌های حساسی پیش‌رو داریم.

انحراف بزرگ بعد از دفاع مقدس

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز نیاز به کمک پیشکسوتان جنگ بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، افزود: بعد از جنگ انحرافی در اداره کشور به وجود آمد. ۳ میلیون جوان جنگ دیده و امتحان پس داده را کنار گذاشتند، به این حرف و بهانه که شما مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتر ندارید. شما باید یا در پادگان‌ها یا در خانه‌هایتان بماند تا ما سراغتان بیایم که این کار خطرناکی بود.

وی ادامه داد: نمی‌گویم کسانی که جای این عزیزان آمدند، ضد انقلاب هستند، هیچ وقت نگفته و نمی‌گویم، اما حرف ما این است که ریل عوض شده است. ۳ میلیون جوان دوران دفاع مقدس اگر امروز  در اداره کشور بودند شاهد فساد و تبعیض نبودیم و استان‌هایی که زحمت زیادی برای انقلاب کشیدند، محروم نبودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ریل در اقتصاد عوض شده است، شرایط امروز محصول این انحراف بزرگ است. یعنی وضع فعلی یک شبه ایجاد نشده است. ۴۰ سال است توریم، تحریم، بیکاری و  کاهش ارزش پول ملی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به دلارهایی که از قِبل فروش نفت به امارات و ترکیه و قفقاز رفت، گفت: امروز کشور نیاز به یک تحول، تصمیم و اقدام جدی دارد. اگر کمک نکنیم که نسل سوم و چهارم جنگ ساخته شوند ۱۰ سال دیگر خطرات جدی کشور را تهدید می‌کند و دیگر نمی‌توانیم خودسازی گذشته را داشته باشیم.

پیشکسوتان به کمک رهبر و انقلاب بیایند

سرلشکر رضایی عنوان کرد: برای این کشور آبرویمان را بگذاریم؛ آبرو دادن کمتر از جان دادن نیست. شهادت با جان عزیز است، اما شهادت با آبرو شهامت است. پیشکسوتان به کمک رهبر و انقلاب بیایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که پس از شهادت سردار سلیمانی فرمودند «اگر شهید سلیمانی ۱۰ سال دیگر بودند باز هم از ایشان استفاده می‌کردم»، بیان کرد: این حرف رهبری کنایه به من و شما است، نباید احساس پیری و بازنشستگی کنیم. امروز روز کمک به مردم، انقلاب و شکستن پادگان‌هایی است که اسرائیل در بحرین، ترکیه و امارات ایجاد کرده است« امروز روز یا زهرا(س) یا علی(ع) گفتن است. چه کسانی بهتر و تواناتر از شما می‌تواند پرچم گام دوم انقلاب را بلند کند.

شرایط کنونی در شأن ملت ایران نیست

سرلشکر رضایی با بیان اینکه شرایط کنونی در شأن ملت ایران نیست، عنوان کرد: در شأن ملت ما نیست این مشکلات را داشته باشیم و امارات و ترکیه بگویند در ایران فقر و فساد  وجود دارد. ما که صاحب قدرت عظیم دفاعی هستیم باید چنین علامتی به سمت بیاید؟.

جهاد دیگری باید در کشور رخ دهد

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان برادر شما می‌گویم به صحنه بیاید و اگر نتوانستیم جانمان را تقدیم کنیم آبرویمان را می‌دهیم. آبرویمان را در کف دست می‌گذاریم و به میدان می‌آییم. دنبال ریاست نیستیم بلکه جهاد دیگری باید در کشور رخ دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha